مسئول قرارگاه اربعین سامرا و بلد:

بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر به زیارت حرمین عسکریین مشرف شدند

مسئول قرارگاه اربعین سامرا و بلد با بیان اینکه تا روز اربعین بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر به زیارت حرمین عسکریین مشرف شدند، گفت: در روزهای آینده این آمار قطعا افزایش پیدا می‌کند چون هر ساعت زائران بسیاری از کربلا به زیارت حرمین عسکریین مشرف می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ - 31October 2018

بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر به زیارت حرمین عسکریین مشرف شدندبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، سردار «امین شریعتی» مسئول قرارگاه اربعین سامرا و بلد در حاشیه بازدید از موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سامرا ضمن قدردانی از خدمات اوقاف در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: مازندران را به لشکر عملیاتی 25 کربلا می‌شناسیم که همیشه خط ‌شکن و در عملیات‌ها سربلند بود و از این استان انتظار داریم که در صحنه‌های مذهبی مانند اربعین حسینی نیز مثل دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: اینکه مازندران را انتخاب کردیم تا در شهر سامرا حضور پیدا کند به خاطر عقبه تاریخی آن در دوران دفاع مقدس بوده و قطعا نیز با فعالیت شبانه‌روزی در موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مسیر موفق شدند.

مسئول قرارگاه اربعین سامرا و بلد با اشاره به اینکه هرجا که جهان اسلام نیاز داشته است مردم مازندران حضور پیدا کردند، ادامه داد: در دفاع از حریم اهل بیت نیز مردم مازندران خوش درخشیدند و شهدای بسیاری تقدیم اسلام کردند.

شریعتی با بیان اینکه به برکت خون شهدای مدافع حرم در سامرا موکب برپا کردیم، خاطرنشان کرد: شهدای بسیاری در سامرا تقدیم اسلام شدند تا امنیت امروز در آن برقرار باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در گذشته داعش در چند صد متری حرمین عسکریین عملیات انتحاری انجام می‌داد تا مردم به زیارت حرمین عسکریین نیایند، اما مردم سال‌های بعد آمدند، افزود: هرجا مردم حضور پررنگ داشته باشد دشمن قطعا شکست می‌خورد.

مسئول قرارگاه اربعین سامرا و بلد با بیان اینکه داعش می‌خواهد مسلمانان به زیارت حرمین عسگریین نیایند و این حرم مظلوم بماند، بیان داشت: چند سال گذشته در سامرا دست به عملیات انتحاری زدند اما روسای قبایل سامرا با یکدیگر متحد شدند و در سامرا موکب زدند و حتی در خانه خود از زائران پذیرایی کردند.

شریعتی حضور زائران در سامرا را چشمگیر دانست و متذکر شد: مردم راه را باز کردند و این حضور امنیت را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهر سامرا خانه امام زمان (عج) است و قطعا امام زمان در این مسیر به زائران حرمین عسکریین کمک می‌کند، گفت: نقش‌آفرینی مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی در ایجاد امنیت در عراق و شهر سامرا بی‌نظیر است.

شریعتی اضافه کرد: سال گذشته همه موکب‌ها خریدهای خود را از داخل شهر سامرا انجام دادند که موجب رونق اقتصادی برای مردم این شهر شد و درک کردند که اربعین می‌تواند به آنها کمک کند و حتی امسال نیز اهالی شهر سامرا برای برپایی موکب در نزدیکی حرمین عسکریین درخواست‌های زیادی داشتند.

این مسئول با بیان اینکه باید بین زائر و مردم شهر سامرا ارتباط برقرار شود و اگر این ارتباط برقرار شود امنیت ما نیز بالا می‌رود، تصریح کرد: فرماندهان حشدالشعبی با ما در ارتباط هستند و به صورت ساعتی وضعیت امنیت را رصد می‌کنیم.

مسئول قرارگاه اربعین سامرا و بلد با بیان اینکه حشدالشعبی تمام توان خود را برای خدمت با زائران اربعین حسینی به‌کارگیری کرده است، افزود: امکانات محدود است، اما نیروهای حشدالشعبی از تمام توان خود برای ایجاد امنیت، اسکان و جابجایی زائران بکارگیری کردند.

شریعتی درباره اینکه آیا در سامرا مورد امنیتی داشتیم یا خیر، عنوان کرد: در ایام اربعین حسینی در سامرا موردی بر حمله انتحاری و یا حمله گروه‌های تکفیری نداشتیم.

وی بیان داشت: تمامی سناریوها برای هرگونه مقابله و تهاجم دشمن را طراحی کردیم و از آمادگی بالایی نیز برخوردار هستیم.

شریعتی اظهار داشت: تا روز اربعین بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر به زیارت حرمین عسکریین مشرف شدند، اما تا روزهای آینده این آمار قطعا افزایش پیدا می‌کند چون هر ساعت زائران بسیاری از کربلا به زیارت حرمین عسکریین مشرف می‌شوند.

این مسئول متذکر شد: قطار کربلا به بغداد و از بغداد به سامرا آزمایش شد که اگر مشکل حمل و نقل داشته باشیم این قطارها به صورت رایگان زائران را منتقل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها