از سوی سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس صورت گرفت؛

تجلیل از مادر شهید و آزاده «اوحدی»

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از مادر شهید «مسعود اوحدی» و آزاده «سعید اوحدی» تجلیل کرد.
کد خبر: ۳۱۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ - 31October 2018

تجلیل از مادر شهید و آزاده «اوحدی» از سوی سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، فاطمه قربان معاون برنامه ریزی و مالی اداری سازمان و  شهنار اشکیان، معاون امور استان های این سازمان با حضور در منزل شهید اوحدی، از صبوری، ایثار و استقامت این مادر بزرگوار تجلیل به عمل آوردند.

مجتهدزاده مادران شهدا را شاهدانی بی‌‌ادعا که نزد پروردگارشان مأجورند، معرفی کرد و اظهار داشت: مادران شهدا با خدا معامله کردند و قطعاً اجر شهید‌پروری کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه‌های جاویدی ساختند که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد. آنان با صبر و استقامت خود دشواری‌ها را تحمل کردند و هم‌اکنون نیز در تمام عرصه‌های مختلف کشور، حضوری‌ پررنگ دارند و دیگر بانوان کشور را پیوسته به این حضور تشویق می‌کنند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، عنوان کرد: اگر شهیدان ما با تأسی از اعمال و رفتار امام حسین(ع) درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی، شجاعت و شهامت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند. بی‌شک آموزگاری داشته‌اند به‌ نام «مادر» که در دامان پر مهر او و در کلاس درس او، به این مقام رسیدند.

صدیقه حجتی مادر شهید مسعود اوحدی و آزاده سعید اوحدی در این دیدار اظهار کرد: خداوند سه پسر به من عنایت کرد، هر سه پسرم با هم در یک روز به جبهه رفتند. شب عملیات والفجر مقدماتی سعید اسیر، محمدحسین شهید و پسر کوچکم مجروح شد.

وی ادامه داد: محمدحسین چند ماه قبل از شهادتش گفت می‎خواهم ازدواج کنم، عقد کرد، به جبهه رفت در واقع قاسم وار ازدواج کرد، مهریه همسرش مهریه حضرت زهرا (س) بود. در اتاقش روی کاغذ دیواری نوشته بود «ارزش این ازدواج را نه پول و طلا بلکه فریادهای الله اکبر خمینی رهبر رزمندگان تعیین می‌کند.»

مادر شهید اوحدی گفت: بعد از این موضوع من احساس کردم دیگر آماده شنیدن هر خبری را دارم، وقتی خبر شهادت مسعود را شنیدم تعجب نکردم. در مراسم تشییع و خاکسپاری مشکی نپوشیدم، لباسی سبز با سربندی قرمز که از جبهه برایم آورده بود، پوشیدم. دوست نداشتم کسی به من تسلیت بگوید شهادت پسرم تبریک داشت نه تسلیت. ما هم با الگو گرفتن از صبر حضرت زینب (س) توانستیم به فضل خدا صبر پیشه کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار