جانشین معاونت «فاوا» سازمان پدافند غیرعامل:

تجهیزات سایبری خارجی می‌تواند منشأ تخریب و اختلال در شبکه‌ها باشد

حسن پارسا گفت: تجهیزات بر بستر فضای مجازی و سایبری که قرار است برای ما تامین امنیت کند، اگر خارجی باشد، می‌تواند یکی از منشا‌ها و مبادی ورود «بدافزارها» و دشمنان برای تخریب و اختلال در شبکه‌ها باشد.
کد خبر: ۳۱۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ - 31October 2018

استفاده از تلگرام  و شبکه‌های اجتماعی غیر بومی برای جابجایی نامه های اداری جرم است.به گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «حسن پارسا» جانشین معاونت «فاوا» سازمان پدافند غیرعامل، امروز (چهارشنبه) در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که، توجه به فضای مجازی و سایبری همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: شبکه‌ها، زیرساخت‌ها و همچنین سامانه‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شوند، متأسفانه غالبا خارجی هستند و متعلق به کشور‌های صاحب فناوری است.

وی با بیان این‌که این سامانه‌ها در اختیار سایر کشور‌ها از جمله کشور ایران قرار گرفته می‌شود، گفت: غالبا فناوری‌های وارداتی، خصوصا از جنس «امن‌افزار»، «فایروال»، «یو تی‌ ام» و تجهیزات بر بستر فضای مجازی و سایبری که قرار است برای ما تامین امنیت کند، اگر خارجی باشد، می‌تواند یکی از منشا‌ها و مبادی ورود «بدافزارها» و دشمنان برای تخریب و اختلال در شبکه‌ها باشد.

جانشین معاونت «فاوا» سازمان پدافند غیرعامل، افزود: تدابیری که پدافند غیرعامل برای امن‌سازی و مصون‌سازی دارد، این بوده که بتوانیم استفاده حداکثری از تجهیزات بومی، ایرانی و ساخت داخل را داشته باشیم.

پارسا تاکید کرد: طی چند سال گذشته تعداد زیادی از تجهیزات و امن‌افزار‌ها در فضای سایبری تولید شده و قابل استفاده و بهره‌برداری است، همچنین تاکید ما و مقامات عالی کشور بهره‌برداری از تجهیزات بومی و ساخت داخل در این حوزه است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان پدافند غیرعامل در زمینه خرابکاری در حوزه سایبری دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: در این زمینه سازمان پدافند غیرعامل برای جلوگیری از فعالیت «استایکس نت» در انتهای سال ۹۰ و ویروس «وایپ» در حوزه نفت، که کشور را در مقطعی دچار چالش کرده بود ورود جدی داشت.

جانشین معاونت «فاوا» سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: استفاده از شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام از نظر ما ممنوع است و قوه قضائیه و دادستان نیز اعلام کردند که اگر نامه‌های اداری بر بستر شبکه‌های اجتماعی، به خصوص غیر بومی، جابه‌جا شوند جرم حساب می‌شود و قابلیت برخورد نیز در این زمینه با فرد وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها