سردار جلالی خبر داد؛

تلاش جهت تصویب طرحی برای الزام تامین ژنراتورهای مولد برق

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تلاش داریم طرحی را برای الزام دستگاه‌ها برای تامین ژنراتورهای مولد برق و اجرای قوانین در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.
کد خبر: ۳۱۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ - 31October 2018

تلاش جهت تصویب طرحی برای الزام به تامین ژنراتورهای مولد برقبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه رزمایش ملی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری در جمع خبرنگاران و درباره این رزمایش اظهار داشت: این رزمایش می‌تواند به ما کمک کند تا ضعف‌ها و اشکالات احتمالی را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: به لطف خدا با وجود قرار داشتن در ایام اربعین توانستیم این رزمایش را به نحو احسن برگزار کنیم و نتایج به دست آمده بسیار خوب و قابل اتکاست؛ البته با توجه به درخواست سایر دستگاه‌ها برای برگزاری این چنین رزمایش‌هایی ما در مواقع دیگر سال نیز اینگونه رزمایش ها را برگزار خواهیم کرد.

سردار جلالی گفت: با توجه به گسترش زیرساخت‌های کشور و نیاز حیاتی آنها به الکتریسیته همچنین گسترش وابستگی کارکرده زیرساخت به برق، این زیرساخت‌ها به یک زیرساخت مادر تبدیل شده‌اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اهمیت زیر ساخت‌های برق، افزود: میزان وابستگی به آنها می‌تواند در شرایط قطع برق و حوادث برای ما خطرناک باشند؛ بنابراین آمادگی مولدهای اضطراری برای همه زیرساخت‌های حیاتی از اهمیت بالایی برخوردار است البته مراقبت از این زیرساخت ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به حادثه بهمن ماه سال گذشته در اهواز و قطع شدن آب و برق، گفت: حادثه سال گذشته به ما نشان داد که قطع جریان برق تبعات گسترده در ارتباطات، آب و دیگر حوزه‌ها دارد به همین دلیل بنابر مصوبه کمیته دائمی پدافند غیرعامل مقرر شد که همه دستگاهها ژنراتور مولد برق داشته باشند و به صورت منظم سالی دوبار رزمایش برای بررسی میزان آمادگی برگزار شود تا تداوم کارکرد دستگاه ها و زیرساخت ها سنجیده شود؛ خوشبختانه رزمایش امروز نیز به ما نشان داد که دستگاه‌ها از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم طرحی را برای الزام دستگاه ها به تامین ژنراتورهای مولد برق و اجرای قوانین در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار