خروج بیش از ۲۴۵۰ تروریست از منطقه کاهش تنش در ادلب

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از خروج بیش از ۲۴۵۰ تروریست و ۲۰۶ خودرو و سایر تجهیزات نظامی آنها از منطقه کاهش تنش در ادلب خبر داد.
کد خبر: ۳۱۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ - 31October 2018

خروج بیش از ۲۴۵۰ تروریست از منطقه کاهش تنش در ادلببه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «ایگور کناشینکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه از کاهش تعداد نقض آتش‌بس در ادلب توسط ارتش سوریه از ۷۷۳ مورد در سپتامبر گذشته به ۱۹۷ مورد در ماه اکتبر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در یک نشست خبری گفت که توافق روسی-ترکیه‌ای در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ (توافق سوچی) درباره ایجاد منطقه «عاری از سلاح» در منطقه کاهش تنش در ادلب، امری مهم در تقویت عادی شدن اوضاع سوریه بود. کناشینکف افزود: تعداد نقض آتش‌بس توسط دولت سوریه به میزان یک چهارم کاهش پیدا کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر/۲۵ شهریورماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد.

وزرای دفاع روسیه و ترکیه در تاریخ مذکور یک یادداشت تفاهم برای ایجاد منطقه غیرنظامی با هدف ثبات‌سازی اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب امضا کرده بودند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه گفت که تاکنون بیش از ۲۴۵۰ تروریست و ۲۰۶ خودرو و تجهیزات نظامی آنها از جمله ۳۱ دستگاه تانک، ۲۲ راکت و ۲۳ گلوله خمپاره از منطقه کاهش تنش در ادلب خارج شده‌اند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش در نشست خبری، به حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی سوریه با بمب‌های فسفری اشاره کرد و گفت: ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا در سوریه از سلاح‌های غیر مجاز استفاده می‌کند که این نقض قوانین بین‌المللی است.

ارتش روسیه در نوزدهم شهریورماه نیز اعلام کرده بود که «۲ فروند جت جنگنده «اِف ۱۵» آمریکا شهر «هجین» در استان دیرالزور سوریه را با مهمات فسفری آتش زا- حاوی فسفر سفید- که طبق کنوانسیون ژنو ممنوع است، بمباران کردند.»

این اتهامات در حالی از سوی روسیه مطرح می شود که تنش در روابط مسکو- واشنگتن در منطقه خاورمیانه رو به افزایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار