در عملیات هوایی ترکیه؛

۳۴ عنصر مسلح «پ‌ک‌ک» در شمال عراق کشته شدند

ارتش ترکیه می‌گوید که ۳۴ فرد مسلح عضو پ‌ک‌ک در یک حمله هوایی این کشور به شمال عراق کشته شده‌اند.
کد خبر: ۳۱۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ - 31October 2018

۳۴ عنصر مسلح «پ‌ک‌ک» در شمال عراق کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسکای نیوز، ارتش ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد، ۳۴ فرد مسلح عضو حزب کارگران کردستان عراق (پ‌ک‌ک) در شمال عراق از پای درآمدند.

منابع ترکیه‌ای می‌گویند که در عملیات هوایی دیروز نیروهای مسلح ترکیه در حومه شرناک و شمال عراق نیز 11 تن  از عناصر پ‌ک‌ک کشته شدند.

عناصر مسلح کُرد پ‌ک‌ک، ده‌ها سال است که علیه دولت ترکیه در جنوب شرق این کشور فعالیت‌های مسلحانه انجام می‌دهند. ترکیه و آمریکا و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان ترکیه را سازمانی تروریستی می‌دانند.

آنکارا طی ماه‌های اخیر حملاتش علیه پ‌ک‌ک را تشدید کرده است و حتی این احتمال وجود دارد که به منطقه کوهستانی قندیل حمله نظامی کند.

رئیس‌جمهور ترکیه اواسط مهرماه گذشته در واکنش به کشته شدن هشت نفر از نیروهای ارتش کشورش در استان باتمان اعلام کرده بود: ارتش ترکیه تروریست‌ها را در سنجار و قندیل ریشه‌کن می‌کند.

وی گفته بود که ترکیه با کشتن حداقل ۸۰۰ تن از تروریست‌ها جان باختن هشت نظامی خود را تلافی خواهد کرد.

اردوغان در اواسط خردادماه گذشته نیز تاکید کرده بود که نیروهای کشورش در صورت نیاز و لزوم عملیات علیه نیروهای مسلح پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) وارد سنجار در شمال عراق خواهند شد.

او این اظهارات را در جمع طرفداران حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) در استانی در شمال کشور در چارچوب کمپین تبلیغات انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و پارلمانی که ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود، عنوان کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار