اذعان ژنرال آمریکایی به شکست آمریکا در عراق و افغانستان و کشته شدن هزاران غیرنظامی

یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت: جنگ آمریکا در عراق و افغانستان با شکست روبه‌رو شده و باعث کشته شدن هزاران غیر نظامی در این کشورها شده است.
کد خبر: ۳۱۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ - 01November 2018

اذعان ژنرال آمریکایی به شکست آمریکا در عراق و افغانستان و کشته شدن هزاران غیرنظامیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ویلیام ستور» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا به روزنامه «افغانستان‌تایمز» گفت که جنگ آمریکا در عراق و افغانستان باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی افغان شده است.

این ژنرال آمریکایی تصریح کرد که آمریکا در جنگ افغانستان و عراق پیش از این شکست خورده بود، اما هیچ‌یک از رؤسای جمهور آمریکا حاضر به پذیرش مسئولیت تاریخی این شکست نیست.

وی خاطرنشان کرد که روسای جمهور آمریکا به جای اذعان به شکست آمریکا در جنگ عراق و افغانستان، برای ادامه آن تلاش می‌کنند.

ویلیام ستور اظهار داشت: آمریکا برای منافع سیاسی و اقتصادی خود جنگ‌های بی پایانی را در افغانستان، عراق، یمن و سایر کشور‌های خاورمیانه آغاز کرده است.

وی افزود: «جورج بوش» تحت عنوان مبارزه با تروریسم جنگ را آغاز کرد، اما مشخص شد که این جنگ باعث افزایش خشونت و تقویت بیشتر گروه‌های تروریستی شده است.

این ژنرال آمریکایی تصریح کرد، رهبران سیاسی آمریکا به مردم این کشور می‌گویند که ارتش آمریکا از تسلیحات پیشرفته برای مبارزه با تروریسم استفاده می‌کند، اما این تسلیحات در عراق و افغانستان جان غیرنظامیان را می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد که رهبران سیاسی آمریکا برای ادامه جنگ در سایر کشور‌ها بهانه‌های مختلفی را به خورد مردم می‌دهند و از احترام و احساسات آن‌ها نسبت به ارتش این کشور سوء استفاده می‌کنند.

بنا بر این گزارش، جنگ افغانستان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکاست که هزینه‌های مالی و جانی بسیاری برای این کشور داشته است.

از آغاز حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی تاکنون بیش از 2 هزار و 200 نظامی آمریکایی در افغانستان کشته شده و شمار بسیار بیشتری نیز زخمی شدند و بیش از یک تریلیون دلار هزینه داشته است.

اما بیشترین هزینه جنگ را مردم افغانستان و غیرنظامیان این کشور پرداخت کرده‌اند که همواره اخبار مربوط به کشته شدن آن‌ها در حملات شبانه نیرو‌های خارجی و یا حملات هوایی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار