علم‌­الهدی:

وجود امنیت در حرم رضوی نشان از اقتدار نظام دارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امنیت حرم مطهر رضوی نشان از صلابت و قدرت نظام دارد.
کد خبر: ۳۱۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 03November 2018

وجود امنیت در حرم رضوی نشان از اقتدار نظام دارد/ دشمن به دنبال مخدوش کردن امنیت حرم رضوی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر که مصادف است با ایام شهادت حضرت رضا (ع)، مدافعان حرم رضوی با آیت‌الله «سید‌احمد علم‌­الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار کردند.

آیت‌الله علم‌­الهدی در این دیدار با گرامیداشت افتخار خادمی امام هشتم (ع) که نصیب مدافعان حرم رضوی شده است؛ اظهار داشت: همواره در همه زمان­‌ها افراد با توسل به وسایل مختلف و امکانات گوناگون سعی بر آن دارند که منصب خادمی حرم مطهر رضوی را ولو به صورت افتخاری و یا تشرفی از آن خود کنند و شما این سعادت را داشتید که این موقعیت افتخارآمیز نصیب­تان بشود.

وی افزود: آن هم نه یک خادم عادی، بلکه یک خادم دفاعی و امنیتی که از ویژگی­‌های خاصی برخوردار است و این منصب را امام هشتم به شما مرحت فرمودند. عرصه خدمتگزاری امام هشتم عرصه‌­ای است که حکم خادمی آن باید به امضاء ایشان برسد و تا حضرت رضا (ع) نخواهند این مقام نصیب هیچ کس نخواهد شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که حکم خادم دفاعی و امنیتی شما را حضرت ثامن­‌الحجج (ع) امضا فرمودند؛ گفت: خادمی درِ خانه اهل بیت یک موقعیت بسیار بالایی است. شما خادمان حرم، آن دنیا نیز خادم حضرت رضا (ع) خواهید بود. هر چه در این دنیا با آن حضرت باشید در آن دنیا نیز به همان میزان با ایشان محشور خواهید بود. این جایگاهی که شما دارید افتخار بسیار بزرگی است که نصیب و روزی شما شده و باید قدر آن را بدانید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این مطلب که مأموریت دفاعی که وظیفه خادمی شما است را باید به درستی انجام دهید؛ تصریح کرد: لازمه خادمی دو شرط است. اول اینکه آن کار خاصی که از شما بر می‌­آید را در خادمی خود به نحو احسن انجام دهید. دومین شرط، داشتن اخلاص است. اگر این دو شرط در خادمی باشد، حضرت این نوع خادمی را می­‌پذیرند و مورد قبول است.

علم‌­الهدی ادامه داد: شما خادمان امنیتی حرم با همه وجود و همه قدرت و استعداد با بهره­‌گیری از مهارت­‌های امنیتی، منتهای فداکاری را در عرصه برقراری امنیت در حرم مطهر نشان دهید. امیدوارم با دقت نظری که خمیر مایه آن اخلاص است خادمی باشید که از حضرت رضا (ع) جدا نخواهید نشوید و در آن دنیا نیز با آن حضرت محشور باشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان راهکارهای امنیتی و دفاعی در حرم اشاره کرد و افزود: حرکت­‌های امنیتی که در عرصه حرم مطهر رضوی صورت می­‌گیرد اقدمات انتظامی است. مبحث دفاعی در حوزه امنیت حرم، موضوع دیگری است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: شما در هر موقعیت کاری که در حرم هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که ورود به اطراف حرم و آمدن افراد، ممکن است آمدن عادی نباشد که این آمادگی در شما باید باشد که هر لحظه امکان دارد با یک ورود تهاجمی به حرم مطهر مواجه شوید. حادثه تروریستی حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی که سال گذشته رخ داد این مسئله را ثابت می­‌کند.

علم‌الهدی گفت: در حرم بر قراری امنیت حرم مطهر باید مراقبت­‌هایی در مورد بمب­‌گذاری صورت بگیرد اما باید به این نکته اشاره کرد که بر اساس بررسی‌­هایی که صورت گرفته، دشمن از این نوع اقدام تروریستی ناامید است و به دنبال آن است تا با غافلگیر کردن افراد طرح ورود تهاجمی را اجرایی کند.

وی تأکید کرد: ورود تهاجمی از چند طرف به حرم مطهر رضوی یک خطر جدی و قطعی برای امنیت حرم است که دشمن با کوچکترین غافلگیری در عملیاتی شدن این توطئه حداکثر نتیجه را خواهد برد. در حفظ امنیت مهمترین آسیب غفلت است. عادی و آرام بودن فضای حاکم دلیلی بر عدم توطئه دشمن نیست. یک بحران امنیتی شدید در آرامش به وجود می­‌آید.

علم­‌الهدی ابراز داشت: در اقدامات انتظامی تنها شما دفاع­تان، دفاع از حرم نیست، دفاع از دین و شخصیت امام هشتم است. شما باید مدافع ارزش­ معنویت ولایت و حریم مقدس ولایت باشید. شما مدافعان حرم باید در کنار حفاظت از حرم و زائر حرم، از قداست حرم نیز دفاع کنید و مدافع قداست باشید.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: امنیت حرم مطهر رضوی نشان از صلابت و قدرت نظام دارد. اگر این امنیت خدشه­‌دار شود صلابت نظام سقوط می­‌کند. دشمن برای اینکه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد به دنبال آن است تا امنیت حرم رضوی را مخدوش کند.

وی افزود: مهمترین سوژه امنیتی کشور در ابتدا حرم حضرت رضا (ع) است که اگر امنیت آن به خطر بیفتد دشمن از دو یا سه جهت موفق بوده و به اهداف خود دست پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان گفت: امنیت حرم مطهر رضوی به شما سربازان مدافع حرم سپرده شده است، ان‌شاءالله با دقت نظر و حساسیتی که در کار دارید خطر و ویروس غفلت بر هیچ یک از شما در لحظه انجام مأموریت عارض نشود.

در ابتدای این دیدار سرهنگ پاسدار « حسن رمضان­‌زاده» فرمانده یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی گزارشی از فعالیت این یگان ارائه داد و بر آمادگی یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی در براقراری امنیت حرم حضرت رضا (ع) و زائرین بارگاه امام هشتم در روزهای پایانی ماه صفر تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها