حسینی صدر در نشست خبری:

تروریست‌ها کودکان و زنان ایزدی را به‌عنوان برده در کشورهای مختلف می‌فروشند

دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشورهای جهان گفت: ایران در اجلاس اخیر پرده از جنایات تروریست‌ها برداشت و اعلام کرد که تروریست‌ها کودکان و زنان ایزدی را به‌عنوان برده در کشورهای دیگر به فروش می‌رسانند.
کد خبر: ۳۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ - 21October 2014

تروریست‌ها کودکان و زنان ایزدی را به‌عنوان برده در کشورهای مختلف می‌فروشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چهارتاره در نشست خبری که در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، گزارشی از حضور نمایندگان مجلس در اتحادیه بین المجالس کشورهای جهان ارائه کرد و گفت: اجلاس بعدی بینالمجالس کشورهای جهان از 9 تا 15 فروردین ماه در ویتنام برگزار خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه بینالمجالس کشورهای جهان همهساله دو جلسه را در فصول پاییز و بهار برگزار میکند.

نماینده مردم ایران در کمیته دائم صلح و امنیت بین المجالس کشورهای اسلامی بیان داشت: ایران در اجلاس اخیر نسبت به دیگر اجلاسها موفقتر ظاهر شد و آقای لاریجانی و دیگر اعضای حاضر در اجلاس ملاقاتهای دو جانبهای داشتند.

حسینی صدر تصریح کرد: در اجلاس اخیر اتحادیه بینالمجالس دو موضوع در کمیتههای دائمی مطرح شد که در کمیته زنان، ایران به خشونت تروریستها علیه زنان و کودکان کوبانی و عراق اشاره داشت و در این اجلاس اعلام کرد که قطعنامهها نمیتوانند خشونت تروریستها بر زنان و کودکان را متوقف کنند که در این اجلاس کشورهای حاضر از مواضع ایران در قبال تروریستها قدردانی کردند.

وی افزود: در کمیته زنان ایران بیان کرد که تروریستها زنان و کودکان ایزدی را بهعنوان برده در دیگر کشورهای جهان به فروش میرسانند.

نماینده مردم ایران در اتحادیه بین المجالس کشورهای جهان گفت: در کمیته صلح و امنیت موضوع حمله سایبری مطرح شد که در آن 5 تا 6 کشور حمله سایبری به تاسیسات هسته ای ایران را که از سوی آمریکا و غرب انجام شده بود محکوم و در حمایت از ایران در این اجلاس صحبت کردند.

حسینی صدر در ادامه تصریح کرد: ایران در رابطه با حملات سایبری پیشنهادی را مطرح کرد که این پیشنهاد در همان جلسه از سوی اعضاء به تصویب رسید و قرار شد در متن قطعنامه که در بهار 94 در ویتنام تنظیم میشود گنجانده شود و پیشنهاد ایران این بود که هر نوع حملهای، حمله افراد یا مقامات که بخواهند ویروس بنویسند و با این ویروس و برنامه به اطلاعات اشخاص و یا دولتها حمله کنند یک جنایت تلقی شود و در هیچ کشوری نباید این فرد یا گروه مصونیت داشته باشد.

موید حسینی صدر با بیان این مطلب که ایران در اجلاس اخیر با هشت نماینده حضور داشت، گفت: ایران باید حضورش در این اجلاس نسبت به گذشته پررنگتر باشد و در اجلاس بهاره که در ویتنام برگزار میشود نزدیک به شش نفر از نمایندگان شرکت خواهند کرد و ما از آقای لاریجانی دعوت کردهایم تا در اجلاس بهاره نیز حضور داشته باشد.

وی گفت: در اجلاس اخیر شاهد تغییر رویکردهای کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایران بودهایم و در ارتباطات و ملاقاتهایی که با مسئولان کشورها داشتیم آنها از سفر به ایران استقبال میکردند و درخواست داشتند تا در کشورمان با مقامات ایران ملاقاتهایی داشته باشند.

حمیدرضا دستغیب نیز در این نشست، ضمن تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی یار دیرینه امام و مقام معظم رهبری، به ارائه گزارش برنامههای نمایندگان ایران در اطلاعیه اجلاس بینالمجالس کشورهای جهان پرداخت و گفت: اجلاس اخیر با حضور 131 کشور در ژنو برگزار شد.

وی در آغاز نشست خبری از رسانههای ملی و شبکههای مختلف که به انتشار اخبار و رویدادهای این نشست اقدام کردند، تشکر کرد.

دستغیب با بیان این که در اجلاس اخیر 146 هیات از 131 کشور در اجلاس حضور داشتند و نزدیک به 726 نماینده از مجالس مختلف در این اجلاس شرکت کردند که 492 نفر از این نمایندگان مردان بودند و 234 نفر آنها زنان تشکیل می دادند.

وی افزود: با توجه به نقش زنان در پالمان ها باید در پارلمان خودمان نیز برای حضور نقش زنان برنامه ای جامع داشته باشیم چرا که خواهران نماینده ما فعالیت های خوبی دارند و باید از جهت کمی نیز تعدادشان افزایش یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه گفت: در اجلاس اخیر 53 رئیس مجلس و 54 نائب رئیس حضور داشتند که حضور رئیس مجلس ایران باعث شد تا فرصت ملاقات بینالمللی در سطوح مختلف در اجلاس برای هیات ایران فراهم شود.

وی افزود: در اجلاس اخیر پدیده شوم تروریسم در نشستهای دو جانبه اشاره شد.

دستغیب در ادامه سیاستهای دو گانه غرب در موضوع تروریست اشاره کرد و گفت: علیرغم این که در اجلاس اتحادیه بینالمجالس کشورهای جهان پیشنهاداتی از سوی کشورها برای مقابله با تروریست مطرح شده بود، اما کشورهای غربی همواره به دنبال این بودند تا موضوع ابولا را جایگزین پیشنهاد تروریستم کنند که با مخالفت اعضاء روبرو شد.

دستغیب همچنین به اختلاف نظر در رابطه با قطعنامه پایانی اشاره کرد و گفت: برای تنظیم قطعنامه پایانی به دلیل اختلاف نظرهایی که در ارتباط با حقوق بشر و دموکراسی مطرح بود، قرار شد تا در اجلاس بعدی قطعنامه نهایی شود.

وی افزود: هیات پارلمانی ایران در 40 نشست مجمع عمومی کمیتههای اتحادیه بینالمجالس کشورهای جهان شرکت داشت که رئیس مجلس در پنج نشست سخنرانی کرد.

دستغیب در ادامه به اظهار نظر واهی مقامات امارات در رابطه با جزایر سهگانه ایران در اجلاس اخیر اشاره کرد و گفت: هیات پارلمانی ایران در پاسخ به امارات متنی را آماده کرد و به ادعاهای واهی امارات پاسخ محکمی داده شد.

وی همچنین گفت: پیش از اجلاس اخیر ایران سه عضو دائم در کمیتههای تخصصی اتحادیه بینالمجالس داشت که در این اجلاس اخیر آقای جهانگیرزاده نیز عضو کمیته روابط بینالملل اتحادیه بینالمجالس با سازمان ملل از سوی اعضا انتخاب شد و قرار است وی در نشست ماه آینده که با همین موضوع در نیویورک برگزار میشود، شرکت کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ریاست اتحادیه بینالمجالس کشورهای جهان چهار نفر از کشورهای بنگلادش، استرالیا، اندونزی و مالدیو کاندیدا شدند و با تلاشهایی که صورت گرفت تا کشورهای اسلامی و رئیس مجلس در رابطه با این که از کشورهای اسلامی نیز باید عضو کاندیداها باشند و یا این که اگر یک نفر از کاندیداها انصراف دهد جایگزین آن شود، رئیس مجلس بنگلادش بهعنوان رئیس اتحادیه بینالمجالس انتخاب شد که وی پس از پذیرش این سمت، کار خود را با نام خدا آغاز کرد و آرامشی بر اجلاس حکمفرما شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار