تحولات عراق؛

هلاکت 19 عنصر داعشی در نینوا/ دیدار وزیر خارجه اردن با نخست‌وزیر عراق

منابع عراقی از دیدار وزیر خارجه اردن با نخست وزیر عراق و هلاکت ۱۹ داعشی در نینوا خبر دادند.
کد خبر: ۳۱۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ - 02November 2018

۱۹ داعشی در نینوا کشته شدندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، در بیانیه اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری عراق آمده است: ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در دیدار با عبدالمهدی در بغداد تقویت روابط دو جانبه در بخش‌های تجارت، سرمایه گذاری، امنیت، انرژی و صنعت و نیز اوضاع منطقه را بررسی کرد.

براساس این بیانیه، الصفدی تبریک عبدالله دوم شاه اردن را به نخست وزیر عراق به خاطر تشکیل دولت جدید این کشور منتقل و بر تمایل فراوان امان برای داشتن روابطی برجسته با عراق و تلاش مشترک در همه بخش‌ها تاکید کرد.

عبدالمهدی نیز در این دیدار گفت: اردن و عراق در بسیاری از زمینه‌ها شریک هستند و عراق تاکید دارد که باید برای تقویت همکاری مشترک و گذر از موانع و مسائل باقی مانده موانع و بروکراسی را کنار گذاشت.

وی تاکید کرد: عراق به توسعه و آبادانی سریع بعد از ویرانی ناشی از جنگ‌ها و تروریسم نیاز دارد.

عبدالمهدی گفت: امنیت در بین کشورها مشترک است و آنچه در عراق و سوریه و اردن و سایر کشورها روی می‌دهد، برهمگان تاثیر می گذارد؛ لذا باید همکاری مشترک برای رهایی از خطر باندهای تروریستی داعش صورت گیرد و همکاری امنیتی برای پیگرد هسته‌های تروریستی ادامه یابد.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت عراق بر پایه تقویت روابط و حسن همجواری و منافع و همکاری مشترک و نیز توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری و تامین خدمات و فرصت‌های شغلی است.

آغاز رایزنی برای تشکیل کمیسیون‌های پارلمانی

پارلمان عراق دو روز در هفته آینده را برای آغاز رایزنی‌ها و جلسات ویژه تشکیل کمیسیون‌های پارلمانی تعیین کرد.

برهان الدین اسحاق منشی پارلمان عراق گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده شاهد نشست‌های فشرده با هدف تشکیل کمیسیون‌ها خواهد بود.

کشته شدن 19 داعشی در نینوا

فرماندهی پلیس فدرال عراق از کشته شدن 19 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله‌ای هوایی در استان نینوای این کشور خبر داد.

در بیانیه فرماندهی پلیس فدرال عراق آمده است: نیروهای پلیس فدرال با مشارکت نیروهای ائتلاف بین‌المللی به بازرسی منطقه قره بوتک در نزدیک ناحیه مخمور در استان نینوا پرداختند که اطلاعاتی درخصوص حضور داعشی‌ها در آن منطقه رسیده بود.

این بیانیه افزود: بعد از حمله هوایی و پاکسازی منطقه مشخص شد که 19 داعشی کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار