سردار جلالی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سوریه‌سازی ایران یکی از راهبرد‌های دشمن علیه ماست/ رژیم صهیونیستی در تولید تروریسم پیشتاز است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه مردم باید شرایط امروز کشور را درک کنند و تهدیدات دشمن را بفهمند، گفت: سوریه‌سازی ایران یکی از راهبرد‌های دشمن علیه ماست.
کد خبر: ۳۱۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ - 02November 2018

سوریه‌سازی ایران یکی از راهبرد‌های دشمن علیه ماستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی در سالروز فرمان تشکیل سازمان چدافند غیرعامل پیش خطبه های نماز جمعه تهران با گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز، اظهار داشت: در چنین روزی و هم در دفاع مقدس در دفاع از کیان کشور و اسلام و انقلاب، دانش آموزان زیادی به شهادت رسیدند که در این باره می توان شهید محمد حسین فهمیده را مثال زد که امام راحل وی را رهبر جامعه می دانستند.

سردار جلالی با اشاره به صدور فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سوی مقام معظم رهبری در ۸ آبان ۱۳۸۲، تصریح کرد: امسال این ایام با وقایع جدی همچون اربعین حسینی و همچنین ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی مقارن شده است.

وی بیان کرد: اینکه امروز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی با محوریت آمریکا متمرکز و تعیین شده است، به این دلیل است که آمریکا به عنوان مظهر تروریسم است و همواره و هرجایی که تروریست وجود دارد، اسم آمریکایی ها مطرح می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که خلق کننده و پشتیبانی کننده مالی و تسلیحاتی تروریست هستند، یادآور شد: آمریکا مظهر تروریسم است و در همه جای دنیا بخشی از سیاست های خود را با تعریف و خلق تروریست ایجاد می کنند و در جامعه اسلامی و در منطقه بین عراق و سوریه، داعش و تکفیری ها را خلق کردند و همواره از آنان حمایت های سیاسی، تبلیغاتی و مالی کرده اند.

وی افزود: در واقع امروز آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی و همچنین سیاست گذار و بهره بردار اصلی تروریسم است و سیاست های خود را در این راستا تعیین می کند.

سردار جلالی متذکر شد: بوش پسر تعریفی از تروریست مطرح کرد مبنی بر اینکه هر کس با ماست و علیه ماست، تروریست است و با نگاهی از این تعریف می توان دریافت که آمریکایی ها خودشان را شاخص تروریست معرفی می کنند و رابطه تروریسم و آمریکا، دوستی و دشمنی با آمریکا تعریف و دنبال شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: ما امروز می بینیم که آمریکایی ها از داعش حمایت می کنند و هر جایی که داعش گیر می کند، تسلیحات برای آنان می فرستند و نیروهای داعشی با بالگردهای آمریکایی جابجا می شوند و حتی در عملیات نهایی که در سوریه انجام می شود، آمریکایی ها هستند که از تروریست ها حمایت می کنند.

وی تأکید کرد: بر این اساس روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است و باید در این روز به این موضوع پرداخت و پرده از سیاست های پنهان و آشکار دشمن برداشت.

سردار جلالی با اشاره به اینکه عربستان همواره تروریست پرور و تولید و پشتیبانی کننده تروریست بوده است، ادامه داد: همچنین رژیم صهیونیستی در حوزه تروریسم فعالیت های زیادی کرده است و ما ترور دانشمندان هسته ای خود را فراموش نکرده ایم. بنابراین روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با این سه مثلث شوم است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: امروز و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با مبارزه ای آشکار از سوی آمریکایی ها روبرو شده ایم و آنان با به کارگیری همه ظرفیت های خود تلاش می کنند تا مرحله ای جدید از مبارزه و صف آرایی جدیدی را علیه ما ساماندهی کنند.

وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری، آهنگ مبارزه و استراتژی دفاعی را در برابر این تهدید ترسیم و دنبال می کنند، یک تکلیفی را برای ما ایجاد می کند تا بتوانیم در این استراتژی ایفای نقش کنیم.

سردار جلالی با اشاره به اینکه امروز تهدیدات علیه ایران، تهدیدات ترکیبی است، گفت: این تهدیدات ترکیبی از عملیات روانی برای به کارگیری رسانه علیه ما و همچنین ترکیبی از عملیات شناختی برای اثرگذاری در افکار عمومی در راستای استراتژی جنگ اقتصادی و تحریک بازار ما است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: حوزه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم ها در حوزه کالاها و بانکی و همچنین حوزه امنیت به عنوان ارزشمندترین سرمایه و دارایی تولید شده توسط جمهوری اسلامی در منطقه، محور این تهدید ترکیبی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در این تهدید، مردم بستر اصلی هستند، افزود: رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای این مسئله به شدت به کارگرفته می شوند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، چارچوب کلی دفاع در برابر این تهدیدات را ترسیم فرموده اند، تصریح کرد: ایشان در جایی فرمودند که جنگ نمی شود و ما مذاکره نمی کنیم و براین اساس، استراتژی اول مبنی بر بستن راه مذاکره را برای ما ترسیم کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: نکته و مولفه بعدی این استراتژی، حمایت از دولت قانونی و منتخب مردم است و باید محور اداره مردم، دستگاه ها و تأمین نیازهای جامعه باشد و در این صحنه جنگ اقتصادی به عنوان یکی از محورهای اساسی تلقی می شود و در برابر رویکردهای سیاسی مبنی بر حذف دولت یا ایجاد ساز وکارهایی در کنار دولت مطرح می شد، مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید کردند.

وی اظهارداشت: بر این اساس رویکرد اساسی، حمایت همراه با انتقاد و اصلاح در رویکرد مربوط به دولت است و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

سردار جلالی با اشاره به اینکه عناصر اصلی این راهبرد مقاومتی حاکمیت، دولت و مردم هستند، گفت: در واقع با راهبرد تاب آوری ملی می توان سه عنصر مذکور را به هم اتصال داد و از تهدیدها عبور کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: در بعد حاکمیت ملی باید تکیه بر وحدت ملی برای همه عناصر اصلی این راهبرد مدنظر قرار گیرد و باید همگی تحت هدایت رهبر معظم انقلاب که پرچمدار انقلاب هستند، شکل گیرد.

وی افزود: ما امروز در میانه های اجرای این راهبرد هستیم که این راهبرد ناشی از تفکر اسلام ناب و برگرفته از تفکر امام راحل و قاعده نفی سبیل است که تسلط بیگانگان را بر ملت و کشور نمی پسندد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه بعد دیگر این راهبرد دولت است که مسئولیت های اجرایی جدی در این حوزه دارد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود می فرمایند که مردم باید از دولت تصویر یک دولت مقتدر و توانا در دفاع در برابر دشمن و مستحکم در برابر تهدیدات آنان را شکل دهند.

وی ادامه داد: ما امروز در حال عبور از تحریم های ظالمانه غربی ها علیه خودمان هستیم و در عمل این مسئله باید از سوی مردم حس شود که دولت در این زمینه باید تقویت شود و باید این تصویر را به مردم ارائه دهد و نقش خود را در این راهبرد به خوبی ایفا کند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه بخش دیگر این راهبرد، مردم هستند، گفت: مردم باید شرایط امروز کشور را درک کنند و تهدیدات و تحریم ها را به خوبی درک کنند. همانطور که همواره در شرایط حساس، بصیرت انقلابی خود را نشان می دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: ملت باید به خوبی دشمن را بشناسد و بصیرت انقلابی داشته باشد و زمانی که امریکایی ها صراحتاً و با چراغ روشن وسط می آیند و علیه ما شمشیر می کشند و منافقان نیز در این راستا ایفای نقش می کنند، جبهه دشمن شفاف وصریح مشخص است و ما نباید به هر دلیلی به گرایش های سیاسی و جناحی بپردازیم و به زاویه ای غیر از این مسئله توجه داشته باشیم و همه جریان های داخلی باید موضع گیری خود را به دشمن به صورت صریح و شفاف مشخص کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم هم دشمن را خوب شناخته اند، اظهار داشت: مردم ا امروز قدر امنیت ایجاد شده در کشور را می دانند و به اطرافشان نگاه می کنند و می بینند که در کشورهای همسایه تا چه حد مشکلات امنیتی وجود دارد و ما دارای کشوری امن و مستحکم هستیم که این امنیت ثمره خون شهداست و مردم باید قدر آن را بدانند. چرا که سوریه سازی از بقیه کشورها یکی از راهبردهای دشمن است که پیگیری می شود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: ملت ما، قدر ولایت فقیه را به عنوان ستون این خیمه و منسجم کننده ملت و کشور در برابر دشمن به خوبی می شناسند و باید نگاهشان به سرانگشتان مقام معظم رهبری باشد که کدام سمت را برای حرکت ما نشان می دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه انسجام بین دولت، رهبری و ملت در این رویکرد بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: اتکاء به درون هم یکی از اصول اساسی در این باره است و همچنین یکی از اصول اساسی پدافند غیرعامل هم این نکته است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

سردار جلالی متذکر شد: ما اخیراً دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم و ایشان تأکید داشتند که چون تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل متغیر و با ماهیت های متفاوتی شکل می گیرد، رویکرد پدافند غیرعامل در این زمینه باید علمی، هوشمندانه و دقیق باشد.

وی افزود: در واقع ما در هر حوزه مبارزه با دشمن باید رویکردی مشخص و دقیق داشته باشیم و همچنین ایشان تأکید کردند که پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است و در شرایط امروز ضرورت آن بیش از پیش بارز است و اگر اهمیت و کارکرد آن درست تشخیص داده نشود، ممکن است با تهدیداتی روبرو شویم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ما تهدیداتی در حوزه های سایبری داریم که با هماهنگی های ایجاد شده آمادگی لازم برای دفاع در برابر این تهدیدات در حال فراهم کردن است، اظهار داشت: ما تابستان داغ دشمن را برای آنان به تابستانی مأیوس کننده تبدیل کردیم و دشمن در این زمینه کاملاً شکست خورد و تمام تلاش های آمریکا، منافقان و دیگر پیروان آنان برای رسیدن به اهدافشان با شکست روبرو شد که امیدواریم تحت رهبری مقام معظم رهبری این رویه همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها