زنگ استکبارستیزی در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شد

زنگ استکبارستیزی امروز در 6 هزار و 600 مدرسه استان سیستان و بلوچستان نواخته شد.
کد خبر: ۳۱۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ - 03November 2018

زنگ استکبارستیزی در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شدبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، در آستانه فرارسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز همزمان با سراسر کشور زنگ استکبار ستیزی امروز در 6 هزار و 600 مدرسه استان سیستان و بلوچستان نواخته شد.

«عباس صفدری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: 3 رخداد مهم از جمله سالروز تبعید امام، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان رخ داده است.

این مسئول عنوان کرد: 400 ویژه برنامه محوری همزمان با راهپیمایی 13 آبان در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس استان برپایی نشست‌‌های هم اندیشی با حضور شخصیت‌ها و اقشار مختلف مردم، هماهنگی با نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برای اجرای برنامه ها در مدارس دینی اهل سنت، نشست در دانشگاه‌ها، اجتماع بزرگ طلاب شیعه و سنی، تشکیل نشست در خصوص دشمن شناسی برای بسیجیان و اعزام سخنران به مدارس از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت این روز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: تمهیدات لازم برای هر چه باشکوه‌‌تر برگزار شدن این راهپیمایی عظیم مردمی در تمام شهرها و روستاهای استان اندیشیده شده به طوری که فردا در 50 نقطه استان راهپیمایی برگزار می شود.

تبعید حضرت امام خمینی از ایران به ترکیه در 13 آبان سال 1343 کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 در این روز اتفاق افتاد و به همین دلیل 13 آبان در تقویم رسمی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها