مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

حدود ۴۰ درصد مراکز آموزشی در خراسان جنوبی نیاز به بازسازی دارند

«محمدعلی واقعی» گفت: حدود ۴۰ درصد از مدارس و فضا‌های آموزشی در استان نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند که نمی‌توانیم با بودجه‌های قطره‌ای کار بنیادی در این رابطه انجام دهیم.
کد خبر: ۳۱۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ - 03November 2018

حدود ۴۰ درصد مدارس و فضا‌های آموزشی خراسان جنوبی نیاز به بازسازی داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در جریان دیدار دانش‌آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به این‌که بسیاری از فعالیت‌های آموزش و پرورش با همکاری بسیج انجام می‌شود، اظهار داشت: در مدارس خراسان جنوبی یک‌هزار و ۲۵ واحد بسیج فعال بوده که از این تعداد ۴۸۸ واحد تحت عنوان واحد‌های مقاومت در مقاطع ابتدایی، ۳۱۸ واحد تحت عنوان واحد پویندگان در مقاطع متوسطه اول و ۲۱۹ واحد تحت عنوان پیشگامان در مقطع متوسطه دوم فعال هستند.

وی افزود: خراسان جنوبی ۴۳۵ شهید دانش‌آموز و فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده است و هم اکنون ۵۰ درصد دانش‌آموزان استان بسیجی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به این‌که  ۳۴ مدرسه صالحین ویژه در استان انتخاب شده‌اند، یادآور شد: تعداد ۲۰۰ دانش‌آموز در دوره‌های طرح ولایت شرکت کرده و به عنوان فرماندهان بسیج دانش‌آموزی در مدارس استان فعالیت می‌کنند.

واقعی با اشاره به اینکه بیش‌ از ۴۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان تاکنون برگزار شده است، اضافه کرد: این برنامه‌ها در طول سال تحصیلی پیش‌بینی شده تا غنای ایثار به نسل جوان منتقل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش استان را کمبود فضا‌های آموزشی دانست و افزود: متأسفانه اعتبارات کافی برای رفع این مشکل دیده نشده و تنها در بیرجند با کمبود ۳۵۰ کلاس درس مواجهیم که با مدیریت این امر و ۲ شیفته کردن برخی از مدارس این مشکل را رفع کردیم.

واقعی اضافه کرد: همچنین حدود ۴۰ درصد از مدارس و فضا‌های آموزشی در استان نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند که نمی‌توانیم با بودجه‌های قطره‌ای کار بنیادی در این رابطه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در برخی از مدارس به ویژه مدارس کاردانش و هنرستان‌ها نیاز به بروزرسانی تجهیزات داریم، اظهار داشت: با وجود دروس جدید باید تجهیزات لازم در این مدارس ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درخصوص مدارس شبانه‌روزی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های رهبری مدارس شبانه روزی است که در سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی تاکید داشتند که دانش‌آموزان محروم نیز بتوانند پرورش پیدا کنند.

واقعی خاطرنشان کرد: امسال شناور شدن قیمت دلار و تورم کاذب، تاثیر بدی بر روی مدارس شبانه‌روزی گذاشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار