یادداشت/

«سلاح» شما کودکان یمنی را می‌کشد!

آمریکا‌یی‌ها و غربی‌ها با فروش سلاح به رژیم کودک‌کش آل سعود و تشویق آن‌ها به تداوم جنگ علیه یمن فقیرترین کشور عربی کودکان یمنی را یکی یکی به کام مرگ می‌کشانند.
کد خبر: ۳۱۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 04November 2018

گروه بین‌الملل دفاع پرس- سیروس فتح‌اله‌اتی‌کندی؛ میلیون‌ها کودک یمنی این روزها، روز‌های سختی را می‌گذرانند، گرسنگی و بیماری زندگی را بر این کودکان سخت و تقریبا ناممکن ساخته است. آن‌ها هر روز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

هفته گذشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» عکسی از یک دختر مظلوم یمنی به نام «أمل حسین» منتشر کرد که در جریان حملات هوایی و محاصره همه‌جانبه سعودی‌ها به شدت بیمار و دچار سوء تغذیه شده بود؛ اما متاسفانه چند روز پیش رسانه‌ها خبر دادند که این دختر مظلوم یمنی جان خود را از دست داد.

درد «أمل حسین»، درد و رنج سه ساله همه کودکان یمنی بود. ائتلاف سعودی‌ها هیچ فرقی بین نظامی، غیرنظامی، مرد، زن، کودک، پیرزن و پیرمرد قائل نیست؛ همه را هدف حمله قرار می‌دهد. یمنی‌ها بیش از سه سال است که زیر بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی روزگار می‌گذرانند.

این درحالی است که سازمان‌های بین‌المللی در سکوت عجیبی فرو رفته‌اند! گویا هیچ کودکی در یمن به خاطر کمبود مواد غذایی و دارویی از دنیا نمی‌رود؛ چرا همین سازمان‌های بین‌المللی که مدام از نقض حقوق کودکان دم می‌زنند، به خواب عمیقی رفته‌اند. چرا هیچ واکنشی به قتل‌عام کودکان یمنی و انهدام زیرساخت‌های حیاتی اعم از بهداشتی، آموزشی، خدماتی و رفاهی با سلاح‌های غربی و آمریکایی نشان نمی‌دهند؟

«سلاح» شما کودکان یمنی را می‌کشد!

امیدواریم، مرگ أمل حسین وجدان خواب آن‌ها را برای مدتی حتی اندک بیدار کند تا شاید به خود آمده و اقدامی برای توقف فروش تسلیحات از سوی غربی‌ها و آمریکایی‌ها به رژیم کودک‌کش آل سعود انجام دهند.

مرگ أمل حسین که فقط یکی از دومیلیون کودک یمنی بود که از سوء تغذیه جان می‌بازد، هشداری جدی به سازمان ملل بود که هر لحظه امکان دارد، همین اتفاق برای سایر کودکان یمنی نیز رخ دهد؛ کودکانی که هیچ نقشی در این جنگ نابرابر ندارند، ولی به دست سعودی‌ها با اسلحه غربی‌ها و آمریکایی‌ها کشته می‌شوند.

طبق آمار یونیسف یک میلیون و 800 کودک یمنی زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شد‌ه‌اند که وضعیت 400 صد هزار آن‌ها وخیم اعلام شده است و باید اقدامی جدی برای نجات جان آن‌ها صورت بگیرد و این جنگ متوقف شود.

جنگ عربستان در یمن به جای چند روز و چند هفته، بیش از سه سال به طول انجامیده است، سعودی‌ها در قبال صد‌ها روز بمباران تمام وقت مردم غیرنظامی و صرف صد‌ها میلیارد دلار سرمایه دستاوردی به دست نیاورده‌اند، دستاورد آن‌ها فقط قتل کودکان یمنی و انهدام زیرساخت‌های این کشور با تسلیحات اربابان خود بوده است.

سعودی‌ها بدون چراغ سبز و حمایت کاخ سفید و غربی‌ها دست به چنین اقدامی نمی‌زدند و یا حداقل توان تداوم طولانی مدت آن را آنگونه که شاهدش هستیم، نداشتند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار