معاون فرهنگی بنیاد شهید خبر داد؛

جمع‌آوری 9 میلیون سند درباره شهدا و ایثارگران

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 9 میلیون سند درباره شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است که به عنوان یک منبع غنی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
کد خبر: ۳۱۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ - 03November 2018

9 میلیون سند از شهدا و ایثارگران جمع آوری شده استبه ‌گزارش ‌گروه حماسه ‌و ‌جهاد ‌دفاع ‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن کاویانی‌راد» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید روز شنبه در نخستین همایش تجلیل از مروجان ادبیات پایداری در حوزه کودک و نوجوان با اشاره به فرارسیدن روز 13 آبان و با تأکید بر اهمیت و جایگاه ادبیات در ترویج و توسعه فرهنگ مقاومت و ایثارگری اظهار داشت: ادبیات ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، اما امروز ادبیات ما از داخل با تهدید‌هایی روبه‌رو است که نمونه آن را می‌توان در جعل کلام و تولید کلمات عجیب در ادبیات دید و این مساله به طور قطع در آینده مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بنا بر این باید برای استفاده از این ظرفیت بسیار خوب، برنامه ریزی جدی داشت تا علاوه بر بهره‌مندی از آن، جلوی این تهدید‌ها را هم گرفت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با تأکید بر ضرورت درونی سازی مقوله ارزشمند پایداری گفت: ضرورت این مساله امروز بیش از هر زمانی احساس می‌شود و ما برای حفاظت از مفاهیم‌مان نیاز به تقویت زیرساخت‌هایی داریم که در قله آن، فرهنگ غنی ایثار و شهادت قرار دارد. امروز به شدت نیاز داریم که مولفه‌های پایداری با ابزار هنر و ادبیات ترویج و توسعه یابد.

کاویانی راد افزود: ترویج فرهنگ پایداری دارای دو رکن است؛ بخش اول آن داشتن پیام و محتواست که در این زمینه ما دارای منابع بسیار خوبی هستیم و بیش از 9 میلیون سند از شهدا و ایثارگران منبع بسیار مناسبی است که می‌توان از آن برای تولید آثار فاخر و جهانی استفاده کرد. رکن دوم نیز ظرفیت مخاطبان است که باید مورد توجه قرار گیرد. نوجوانان گروهی هستند که با وجود قرار داشتن در سنی حساس در معادلات چندان مورد توجه نیستند.

این مسؤول تأکید کرد: مفاهیم بسیار ارزشمندی مثل پایداری و مقاومت باید به نسل‌های جدید منتقل شوند تا کودکان و نوجوانان در آینده با کمک آن‌ها مسیر خود را پیدا کنند.

وی با اشاره به روز 13 آبان ماه ادامه داد: این روز نماد مقاومت، استکبارستیزی و شکل‌گیری فرهنگ مقاومت در نسل نوجوان است. حضور و نقش دانش آموزان و نوجوانان در روز 13 آبان این مساله را نشان داد که سرمایه گذاری برای نسل جوان و نوجوان محصولی بیش از حد انتظار را در پی دارد.

کاویانی راد تأکید کرد: همچنین مفاهیم بسیار ارزشمندی مثل پایداری و مقاومت باید به نسل‌های جدید منتقل شوند تا کودکان و نوجوانان در آینده با کمک آن‌ها مسیر خود را پیدا کنند. موضوع مقاومت، ظلم‌ستیزی و استقامت می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر نوجوانان و جوانان ما بگذارد. همه ما مجموعه‌ای از این مفاهیم را به واسطه خواندن آن‌ها در طول تحصیل به یاد داریم که نشان از تأثیرگذاری آن‌ها دارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثار و فداکاری بر اساس عنصر همدلی شکل می‌گیرد و استوار می‌شود و باید برای شکل‌گیری این عنصر در سنین پایین برنامه ریزی کرد تا مدیران فردای آینده ما از کودکی و نوجوانی بر اساس این مفاهیم آموزش ببینند و ساخته شوند.

در پایان این همایش از مروجان ادبیات پایداری در حوزه کودک و نوجوان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار