بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به‌مناسبت ۱۳ آبان؛

سیزده آبان به‌تنهایی یک تاریخ و انقلابی دیگر است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در بیانیه‌ای، سیزده آبان را نگینی درخشان در تاریخ استکبار ستیزی ملت ایران عنوان و اعلام کرد: سیزده آبان در روزشمار انقلاب اسلامی نه یک روز، که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلابی دیگر است، روزی که با نثار خون‌های پاک شهدای دانش‌آموز و دانشجو جاودان شد.
کد خبر: ۳۱۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ - 04November 2018

سیزده آبان، نگینی درخشان در تاریخ استکبار ستیزی ملت ایرانبه گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی به‌مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز «دانش‌آموز» و «مبارزه با استکبار جهانی» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

با پیروزی انقلاب اسلامی، باران توطئه‌ها باریدن گرفت و شیطان بزرگ آمریکا، با دخالت‌های آشکار و پنهان، سعی در ایجاد جریان‌های انحرافی در نهضت مردمی داشت.

همچنین در سراسر کشور به‌ویژه در دانشگاه‌ها، حرکت‌هایی صورت می‌گرفت تا جو سیاسی جامعه را پیچیده‌تر کرده و به‌نفع آمریکا به پیش ببرند، در چنین شرایطی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره)، با درک فرمایش ایشان مبنی بر این که همه گرفتاری‌های ما از آمریکاست، به‌عنوان لبیک به بیانات امام و وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، سفارت آمریکا در تهران را به تصرف خود در آوردند.

فردای آن روز امام حرکت دانشجویان را تأیید کردند و آن را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول خواندند. با فتح لانه جاسوسی، علاوه بر افشای ماهیت چهره‌های سازش‌کار داخلی دمیده شدن روحیه بیداری، هوشیاری، وحدت و همبستگی در امت مسلمان، ابهت پوشالی آمریکا در جهان شکسته شد و هیئت حاکمه آمریکا را به خفت کشاند.

یوم‌الله سیزده آبان، نگینی درخشان در تاریخ استکبار‌ستیزی ملت ایران است که یادآور اتفاقات بزرگ و تاریخ‌سازی است. در چنین روزی معمار بزرگ انقلاب را، به‌خاطر فریاد آزادی‌خواهی و مبارزه با استعمار و استکبار جهانی و استبداد شاهنشاهی تبعید نمودند، غافل از اینکه رهبر بزرگ انقلاب ۱۵ سال پس از آن خروش ظلم‌ستیز، کاخ‌های پوشالی استبدادشان را با قدرت ایمان، وحدت و قیام فرزندان برومند خود فرو ریخت.

سیزده آبان در روزشمار انقلاب اسلامی نه یک روز، که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلابی دیگر است، روزی که با نثار خون‌های پاک شهدای دانش‌آموز و دانشجو جاودان شد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه ۳۳ هزار دانش‌آموز شهید بالاخص شهدای دانشجو و دانش‌آموز یوم‌الله ۱۳ آبان، ضمن اعلام همبستگی مجدد با آرمان‌ها و اندیشه‌های والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی»، از تمامی آحاد مردم شهیدپرور خراسان شمالی به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان جهت حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دعوت به‌عمل می‌آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها