مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

سيزده آبان، روز درهم شکستن هیمنه قدرت استکبار جهانی است

«منوچهر ذوالفقاری» گفت: تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۵۸، مشت محکم دانشجویان به استکبار و درهم شکستن هیمنه قدرت استکبار جهانی بود.
کد خبر: ۳۱۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ - 04November 2018

«منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شهرکرد، ضمن دعوت از مردم شهیدپرور استان برای حضور در راهپیمایی بزرگ و باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان، اظهار داشت: روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز درهم شکستن هیمنه قدرت استکبار جهانی است.

وی با بیان این‌که، سیزده آبان روزی است که حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است، افزود: این روز، تجلی اندیشه امام در مبارزه علیه ظلم ستم‌شاهی است و چون از جان برخاسته، بر دل مردم می‌نشیند و آنان را از کوچک و بزرگ وارد عرصه می‌کند.

روز سيزده آبان، روز درهم شکستن هیمنه قدرت استکبار جهانی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز «مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شده ، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان یوم الله و روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۴۳ به دلیل اعتراض به «کاپیتولاسیون» و ایستادگی در برابر ظلم و بی‌عدالتی، ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۵۷ روز شهادت ۵۶ نوجوان دانش‌آموز که روز «دانش‌آموز» نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۵۸ که مشت محکم دانشجویان به استکبار و درهم شکستن هیمنه قدرت استکبار جهانی بود، عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست؛ چرا که هر کدام در دوره، تاثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

وی گفت: حرکت انقلابی تصرف لانه جاسوسی آمریکا در آبان‌ماه سال ۱۳۵۸، نقطه عطفی در مسیر رشد انقلاب اسلامی بود؛ برهمین اساس از سوی رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، این واقعه «انقلاب دوم» نام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار