لاریجانی در نطق پیش از دستور:

13 آبان مصداق استکبارستیزی و نماد مقاومت ملت ایران/ رئیس جمهور آمریکا کوچکتر از آن است که ایران را از پای درآورد

علی لاریجانی با اشاره به یوم الله 13 آبان، این روز حماسی را مصداق استکبارستیزی ملت ایران عنوان کرد و گفت: اقدام شجاعانه دانش آموزان انقلابی ما در سال 58 جلوه ای از مقاومت جمهوری اسلامی را به تصویر کشید.
کد خبر: ۳۱۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ - 04November 2018

13 آبان مصداق استکبارستیزی و نماد مقاومت ملت ایران/ تقدیر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در خصوص تثبیت امنیت مراسم اربعینبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 13 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسم بین‌المللی پیاده روی اربعین و ضمن آرزوی قبولی عزاداری سوگواری امام حسین (ع)، اظهار داشت: برای همه عزاداران حسینی که توفیق راهپیمایی اربعین و تشرف به کربلا را پیدا کردند، آرزوی قبول زیارت دارم و همچنین از دولت جدید عراق و مردم مهمان نواز این کشور که در این هنگامه عظیم حسینی خدمت رسانی مطلوبی به زائران داشتند، سپاسگزاری می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرایی کشور در خصوص تثبیت امنیت در طول برگزاری مراسم اربعین حسینی افزود: از عملکرد مطلوب وزارت کشور، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح که بسترهای این حرکت دینی و مردمی را فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

لاریجانی با اشاره به یوم الله 13 آبان ماه، این روز عظیم را مصداق استکبار ستیزی و نماد مقاومت ملت ایران عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری رهبری روز گذشته سه واقعه مهم را درباره این ایام توضیح دادند و ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت شجاعانه امام راحل با آن، حرکت انقلابی دانش آموزان و دانشجویان را تبیین کردند که همه اینها جلوه ای از مقاومت ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکا را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مداخله های آمریکایی‌ها در امور برخی کشورها گفت: حدود هشتاد سال است که مقامات این کشور در امور داخلی کشور ما دخالت میکنند که نمونه های بارز آن را در انواع خیانت های شان نسبت به ایران دیده‌ایم.

لاریجانی تصریح کرد: کودتای آمریکا علیه دولت ملی مصدق با اختلاف افکنی داخلی سیاسی ها، حکومت دیکتاتوری شاهنشاهی را برای چند دهه بر ملت ایران تحمیل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ماشین شکنجه ساواک برای کنترل مبارزان با کمک CIA و موساد راه اندازی شد و در پناه این سفاکی‌ها، بر ثروت ملی ایران به خصوص نفت تسلط پیدا کردند و برای چند دهه آن را به یغما بردند و حتی منابع نازلی که باید در ازای نفت به ایران می پرداختند، سیاهه هایی از هزینه های مستشاران آمریکایی که چند ده هزار نفر بودند، ارائه می کردند و علاوه بر این عملا فرماندهی ارتش در دست آنان بود.

لاریجانی با اشاره به ضعف رژیم شاهنشاهی و وابستگی کامل این رژیم به آمریکا گفت: شاه بدون اجازه آمریکایی ها حتی نمی توانست در امور سیاسی تصمیم گیری کند و تغییر نخست وزیر و وزرا کاملا با هماهنگی آمریکا صورت می گرفت.

وی با اشاره به پیام امام در سال ۴۳ در خصوص کاپیتولاسیون، گفت: مستشاران نظامی و غیرنظامی آمریکا با جمیع خانواده و مستخدمان خود آزاد بودند که هر جنایت و خیانتی کنند و پلیس ایران هم حق بازداشت و دادگاه های ایران هم حق رسیدگی نداشت، اما انقلاب اسلامی یکباره شرایط را زیر و رو و آمریکا و نوکران آمریکا را از کشور بیرون کرد.

وی ادامه داد: آمریکا ابتدا تئوری تجزیه ایران را با شورش های قومی پیگیری کرد یا آنکه کودتا علیه نظام اسلامی را سامان داد و همچنین ترورهای ناجوانمردانه افرادی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و شهدای حزب جمهوری و محراب را در دستور کار قرار داد و این ترورها جنس دیگری از این طراحی ها بود.

لاریجانی بیان کرد: این دسایس که در سال های نخست انقلاب به اجرا درآمد با همه هزینه هایی که برای انقلاب نوپای ما داشت اما راه به جایی نبرد و لذا جنگ صدام علیه ایران با حمایت و تحریک آمریکا شکل گرفت و البته سایر کشورهای غربی و شوروی سابق هم به کمک صدام شتافتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران در مقابل این تهاجم وسیع ایستاد و مشکلات زیادی را تحمل کرد، گفت: تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید و صدها هزار جانباز و آزاده و خسارت‌های مادی وسیع به اراده ملت خللی وارد نکرد.

لاریجانی گفت: تصمیم انتخاب مردم، منطقی، معقول و بسیار پرثمر برای آینده کشور بود. تصمیمی که به همه متجاوزان دیروز و امروز آموخت که هر کس قصد تجاوز واشغال خاک ایران را بکند تصمیم به نابودی خود گرفته است چرا که ملت ایران همان طور که صدام را تا مرحله نابودی تعقیب کرد، هر متجاوز دیگر را نیز معدوم خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون آقای ترامپ همچون صدام قصد ستیز با ملت ایران دارد. او می خواهد مستقیماً ملت ایران را مورد ستم و شکنجه قرار دهد. او به ستیز با ملت ایران به خصوص کودکان و زنان ایران آمده است و عجیب است با این همه شرارت آقای ترامپ از سوال های ملت در مورد مقابله با شیطنت های امریکا، ابراز ناراحتی می کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: امریکا باید مطمئن باشد امروز نیز ملت ایران نشان خواهند داد که آقای ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ملت ایران را از پای درآورد. آنگونه که ملت ایران، صدام را تا نابودی تعقیب کرد همانطور که ملت ایران تروریست های مزدور آمریکایی داعش را تا نابودی تعقیب نمود بر جانیان کاخ سفید خسران و پشیمانی مستولی خواهد نمود.

وی تأکید کرد: امروز ملت ها از سلطه طلبی و اخاذی آمریکایی ها به ستوه آمده اند و به دنبال خلاصی از این دولت شرم هستند. دولت نااهل و غیر معقول فعلی آمریکا اسباب تمسخر سیاست مداران دنیا شده است و حتی متحدین دیروز آمریکا، به دنبال راهکارهای بدیل هستند.

لاریجانی گفت: در این میانه طرح های مالیخولیایی ایالات متحده تحت عنوان معامله بزرگ قرن و یا ائتلاف راهبردی بیش از آنکه زمینه تحقق داشته باشد بستر برای اخاذی از برخی کشورهای تحقیر شده است که آنان را با بدترین عبارات موهن نیز همراه می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران با تجربه گذشته راه را به خوبی می شناسند و با استقامت شکوهمند در این معرکه شیادانه آمریکا، صحنه را برای مزدوران این کشور پر هزینه خواهد نمود و با تلاش مجاهدانه به بالابردن بهره وری توانمندی اقتصادی و فناورانه کشور اهتمام خواهد ورزید.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار