رئیس شورای اسلامی شهر قم:

دفاع مقدس آن طور که باید به نسل جدید معرفی نشده است

بحث تاریخ شفاهی و کارهای هنری و پژوهشی بویژه ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی نیازمند اهتمام جدی است.
کد خبر: ۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴ - 16September 2013

دفاع مقدس آن طور که باید به نسل جدید معرفی نشده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت­ الاسلام والمسلمین آتش زر رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: دفاع مقدس ما آن طور که  باید به نسل جدید معرفی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: به دلیل این که ارزش­ها و پیام های دفاع مقدس 8ساله ما به نحو مطلوب به نسل بعد از جنگ منتقل نشده است جوانان ما فکر می کنند مقام شهدا دست نیافتنی است و پا جای پای آنان گذاشتن دیگر محال است در صورتی که شهدای والامقام ما از همین مردم عادی بودند و خصلت بارز آن ها این بود که توانستند از امتحان الهی سربلند برون بیایند.

 وی افزود: اگر ما بتوانیم شناخت دقیقی از شهدا به نسل جدید ارائه نماییم همزاد پنداری بین جوانان و شهدا ایجاد کرده ایم.

حجت الاسلام آتش زر با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس گفت: شایسته است از رزمندگان دفاع مقدس بخواهیم تا خاطرات خود را مکتوب کنند تا این اطلاعات و خاطرات همچون گنج به سادگی از بین نرود و بعدها باعث تأسف نشود .

 رئیس شورای شهر اسلامی قم در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس قم  با بیان این که موزه باید جاذبه داشته باشد تصریح کرد: موزه قم باید با موزه شهرهای دیگر تفاوت بنیادی داشته باشد و در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم باید از جنگ های صدر اسلام و جنگ های صلیبی و نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس تصاویری به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان نیز در این دیدار که صبح امروز در ساختمان شورای اسلامی شهر برگزار شد ضمن تشریح برنامه ها و اولویت های کاری اداره­کل حفظ آثار گفت: علی رغم کارهای انجام شده که در جای خود قابل تقدیراست اما هنوز در خصوص دفاع مقدس با توجه به ویژگی ها و محوریت پنج استان بودن لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس متأسفانه کارهای فاخر کمتر به چشم می خورد و بایستی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای قم استفاده کرد و در بحث تاریخ شفاهی و کارهای هنری و پژوهشی و همچنین علمی به ویژه ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی نیازمند اهتمام جدی است.

حسینی ادامه داد: ساخت و تکمیل موزه انقلاب و دفاع مقدس که به عنوان یک پروژه ملی است و ساماندهی و بهسازی فضای پیرامونی مرکز فرهنگی زیارتی شهدای گمنام کوه خضر(ع) بدون همراهی و همکاری مسئولین شهر به سرانجام مقصود نخواهد رسید.

در پایان رئیس شورای شهر قم ابراز امیدواری کرد با همکاری و همفکری اداره کل حفظ آثار برای ساماندهی محیط پیرامونی یادمان 14 شهید گمنام کوه خضر نبی(ع) و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصمیم گیری و عملیات اجرایی لازم به اجرا گزارده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار