مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تحریم‌های آمریکا از سال‌ ۵۸ شروع شده است/ دارایی‌های ایران را بلوکه کردند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند

«حجت الله ناصرپور» گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند آمریکا امروز می‌خواهد تحریمی بر علیه ما انجام دهد، در حالی که تحریم‌های اقتصادی آمریکا در سال‌ ۵۸ شروع شد و با وجودی که دارایی‌های ایران را بلوکه کردند، هیچ غلطی نتوانستند بکنند و این‌ها همه اهمیت آثار و برکات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۱۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ - 04November 2018

شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان چهره استکباری آمریکا را نمایان کرد/////اصلاح شد«حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد اظهار داشت: تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، به شهادت رساندن ۵۶ نفر دانش‌آموزان این مملکت در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، سه اتفاق مهمی هستند که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوسته‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان یوم‌الله است، گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده است که «ای پیامبر ایام الله و روز‌های خدا را برای مومنین یادآوری کنید»؛ بنابراین ما هم به تبعیت از امام راحل که برخی روز‌های انقلاب را به ایام الله تلقی فرمودند، این روز را هم «یوم‌الله» می‌دانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که در قرآن هم تذکر داده شده است که ایام‌الله یادآوری شوند و به فراموشی سپرده نشوند، افزود: یادآوری ایام‌الله، از فراموشی این روز‌های با عظمت جلوگیری می‌کند و ما به یاد ارزش‌های اسلامی و انقلابی خودمان می‌افتیم.

نقش تربیتی، آموزشی یوم‌الله

ناصرپور با بیان این‌که در این ایام نقش تربیتی، آموزشی و نگرشی بسیار بالای وجود دارد، بیان کرد: بزرگداشت این روز‌ها ما را به سمت و سوی انجام فعالیت‌ها و کار‌هایی می‌برد که موجبات رضای خدای تبارک و تعالی در آن است.

وی به تبعید امام راحل در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ به ترکیه اشاره کرد و افزود: این حرکت زمینه‌سازی برای به ثمر رسیدن انقلاب بعد از ۱۴ سال شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: تبعید امام باعث هوشیاری بیشتر مردم شد و مردم امام را بیشتر شناختند و در خط ایشان قرار گرفتند، به نحوی که اگر عده‌ای در حاشیه بودند، با شنیدن خبر تبعید امام و با عشقی که به ایشان و مرجعیت داشتند، شور انقلابی بیشتری پیدا کردند.

ناصرپور با اشاره به بصیرت دانش‌آموزانی که در سال ۱۳۵۷ در مقابل دانشگاه تهران به پا خواسته و مقابل ظلم و ستم قرار گرفتند، تصریح کرد: این‌ها جوانان و نوجوانانی بودند که رشد فکری‌شان درحال شکل‌گیری بود، یعنی دانش‌آموزان ما هم متوجه شده بودند که رژیم طاغوت یک رژیم فاسد است و بایستی جایش را به یک نظام اسلامی بدهد.

رژیم پهلوی با خون شهیدان ۱۳ آبان در هم شکسته شد

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان برای عدالت‌خواهی و عدالت اسلامی و برپایی اسلام آمدند و وارد میدان مبارزه با طاغوت شدند، اما مأمورین سفاکی که غیرقانونی وارد دانشگاه شده بودند، ۵۶ نفر از آنان را مظلومانه به شهادت رساندند و امام در پیامی که به مناسبت شهادت این دانش‌آموزان داده بودند، خطاب به ملت ایران فرمودند: «عزیزان من صبور باشید که خدا با صابران است، ایران امروز جایگاه آزادگان است، من از این راه دور صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم».

ناصرپور با بیان اینکه کمر رژیم پهلوی با شهادت این جوانان شکسته شد، افزود: تأثیر این حرکت انقلابی جوانان و دانش‌آموزان این بود که یک رژیم سفاک متوجه شد که دیگر این مردم او را نمی‌خواهند و همین امر باعث مهم بودن روز ۱۳ آبان شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، خون مبارک آن شهدای دانش‌آموز را زمینه‌ساز وقوع سریع‌تر انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقتی که جوانان و نوجوانان ما به خیابان می‌آیند و می‌گویند «شاه باید برود»، شور انقلابی مردم بیشتر شد و بزرگ‌تر‌ها دیدند کوچک‌تر‌ها از آن‌ها سبقت گرفتند، کسانی تا آن زمان به میدان نیامده بودند برای آن‌ها ایجاد انگیزه و هم ایجاد توان و قدرت و هم شور انقلابی شد.

تسخیرلانه جاسوسی آمریکا چهره‌ استکبار را نمایان کرد

ناصرپور با اشاره به تسخیرلانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، گفت: این حرکت انقلابی و خودجوش دانشجویان، بهره‌های زیادی در پیش داشت که مهم‌ترین آ‌ن‌ها، کشف اسناد لانه جاسوسی، شناسایی جاسوسان و خائنینی که با آمریکا همکاری می‌کردند و به دست آوردن اطلاعات از دستگیرشدگان بود.

وی با بیان اینکه اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد چه بسا توطئه‌های آمریکا در داخل کشور کماکان ادامه پیدا می‌کرد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها را درحالی دستگیر کردند که کاغذهای‌شان را که اسناد خیانت به ایران بود را نابود می‌کردند و با این کار می‌خواستند آثار جنایت‌های خودشان را از بین ببرند که خوشبختانه با تلاش دانشجویان انقلابی بسیاری از واقعیات برملا شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به خیانت‌های فراوان آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی، خاطرنشان کرد: با وجودی که مدت زیادی از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران نگذشته بود، آن‌ها مخفیانه وارد شن‌های طبس شدند که امداد غیبی خدا به کمک مردم ایران آمد و هواپیما‌های آمریکایی در شن‌ها زمین‌گیر شدند.

ناصرپور روز زمین‌گیر شدن هواپیما‌های آمریکایی در شن‌زار‌های طبس را نیز «یوم‌الله» دانست و اظهار داشت: هواپیما‌های آمریکا وارد خاک کشور ما شدند تا پاسخ تسخیر لانه جاسوسی را بدهند، ولی خداوند پاسخ آن‌ها را داد و هواپیما‌های آن‌ها را زمین‌گیر کرد که این به حق بودن نظام مردمی و اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند آمریکا امروز می‌خواهد تحریمی بر علیه ما انجام دهد، در حالی که تحریم‌های اقتصادی آمریکا در سال‌ ۵۸ شروع شد و با وجودی که دارایی‌های ایران را بلوکه کردند، هیچ غلطی نتوانستند بکنند و این‌ها همه اهمیت آثار و برکات انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار