نقض توافق آتش‌بس ادلب توسط گروه‌های مسلح طی 24 ساعت گذشته

مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم از نقض آتش‌بس ادلب توسط گروه‌های مسلح طی 24 ساعت گذشته و کشته شدن چهار نظامی سوری در این جریان خبر داد.پ
کد خبر: ۳۱۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ - 04November 2018

نقض توافق آتش‌بس ادلب توسط گروه‌های مسلح طی 24 ساعت گذشتهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم در سوریه اعلام کرد: گروه‌های مسلح طی 24 ساعت گذشته چندین بار توافق آتش‌بس در ادلب را نقض کرده‌اند و در پی حمله گروه‌های مسلح به منطقه‌ای در این استان چهار نظامی سوری کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی»، «ولادیمیر سافچنکو» مدیر مرکز آشتی روسیه در حمیمیم در همین زمینه گفت: نقض‌های مکرر آتش‌بس توسط گروه‌های مسلح فعال در مناطق کاهش تنش همچنان ادامه دارد. این افراد مسلح طی 24 ساعت گذشته به شهر «الدجاج» در استان ادلب و روستای «ابودالی» در استان حماه حمله کردند که علاوه بر کشته شدن چهار نظامی سوری، یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

سافچنکو در ادامه فرماندهان تمام گروه‌های مسلح غیرقانونی را به بایبندی به آتش‌بس و عدم تحریک‌آفرینی فراخواند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در 17 سپتامبر سال جاری (2018) با همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» در سوچی دیدار کرد و دو طرف بر سر ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب به توافق رسیدند؛ منطقه‌ای که میان اراضی تحت تسلط دولت سوریه و اراضی تحت اشغال شبه‌نظامیان در این استان فاصله ایجاد می‌کند.

هفته گذشته، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از خروج بیش از ۲۴۵۰ تروریست و ۲۰۶ خودرو و سایر تجهیزات نظامی آنها از منطقه کاهش تنش در ادلب خبر داد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها