دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

از دلار زیر پای تهرانی‌ها تا واکس زدن کفش راهپیمایان بر روی پرچم آمریکایی‌ها

مردم کشورمان با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز ملـی مبـارزه با اسـتکبار یک بار دیگر انزجار و نفرت خود را از مستکبران جهان از جمله آمریکای جنایتکار نشان دادند.
کد خبر: ۳۱۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ - 04November 2018

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مراسم یوم الله 13 آبان همچون سال‌های گذشته با حضور چشمگیر مردم و مسئولین در سراسر کشور برگزار شد.

پایتخت نشینان هم با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که شعار‌های ضد استکباری بر روی آن نگاشته شده در این مراسم شرکت و با نوای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر رژیم صهیونیستی» و «مرگ بر آل سعود» برائت خویش را بیش از پیش نسبت به دولت‌های استکبار ابراز کردند. بیش از چهار هزار خبرنگار، تصویربردار و عکاس، مراسم یوم الله 13 آبان را در سراسر کشور پوشش خبری دادند و در تهران نیز شاهد حضور 120 خبرنگار ، عکاس خارجی و بیش از 600 عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی بودیم.

در حماسه بزرگ 13 آبان امسال حضور پررنگ چهره‌های سیاسی از طیف‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا از جمله، سرلشکر «محمد علی جعفری» فرمانده سپاه پاسداران، آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام «محمدجعفر» منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام «غلامحسین محسینی اژه‌ای» معاون اول قوه قضاییه، سید «محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا، «محمدعلی افشانی» شهردار تهران، «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کشور، «محمدرضا عارف» نماینده مجلس شورای اسلامی، «محمود صادقی» نماینده مجلس شورای اسلامی، «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام «قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «محمدمهدی زاهدی»، «حسین شریعتمداری»، حجت الاسلام «حیدر مصلحی» وزیر سابق اطلاعات، حجت الاسلام «سید رضا تقوی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، «محمدباقر قالیباف» عضو تشخیص مصلحت نظام به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام تقوی نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه حضور در این راهپیمایی به خبرنگار دفاع پرس گفت: آمریکا هرگز نمی‌تواند ایران را محدود کند چرا که امروز ترامپ مضحکه همه دنیا است همچنین محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز 13 آبان را روز عزت و سربلندی ایران دانست و گفت: ترامپ به افول آمریکا سرعت می‌بخشد.

سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دوران تهدید گذشته است، به خبرنگار دفاع پرس گفت: هر عملی که آمریکا بخواهد علیه کشورمان انجام دهد، عکس العمل آن را از مردم ایران خواهد دید، اقدامات این کشور علیه ایران بی پاسخ نخواهد ماند و ملت همیشه در صحنه کشورمان آمریکا را زیر پا می‌گذارند.

از دلار زیر پای تهرانی‌ها تا واکس زدن کفش راهپیمایان بر روی پرچم آمریکا

نزدیک به 1 ساعت از برگزاری راهپیمایی می‌گذشت که خیابان‌های منتهی به ساختمان سابق سفارت آمریکا «لانه جاسوسی» شاهد آتش گرفتن پرچم آمریکا و گرداندن عروسک نمادین ترامپ شد برخی از شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز با حمل پلاکارد‌هایی با مضمون جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وقیح‌تر و بی‌ادب‌تر شدن آمریکایی‌ها از وقاحت ساکنان کاخ سفید و کنگره آمریکا اعلام انزجار کردند.

شرکت کنندگانی که از خیابان‌های اطراف به سمت ساختمان سابق جاسوسی آمریکا - لانه جاسوسی - در حرکت بودند، پلاکارد‌هایی حمل می‌کردند که در آن از قول امام خمینی آمده بود: «آمریکا دوست نمی‌خواهد، خدمتگزار می‌خواهد». راهپیمایان یک صدا نفرت خود از مستکبران عالم به خصوص آمریکای بدعهد و جنایتکار را فریاد می‌زدند و در این بحبوحه واکس زدن کفش راهپیمایان بر روی پرچم آمریکا و و رژیم صهیونیستی خودنمایی می‌کرد. اما چهره جالب این راهپیمایی که بیشتر از همه مطرح بود بنر بزرگ منقش به عکس‌های دلار آمریکا بود که شرکت کنندگان این نقش را لگدکوب می‌کردند. جمعیت انبوه شرکت کننده در این مراسم با لگدکوب کردن دلار، واحد پول آمریکا و نماد سلطه خواهی اقتصادی این کشور بر جهان، عزم خود را در مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمن به ویژه در حوزه ارزی و پیگیری اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.

از دلار زیر پای تهرانی‌ها تا واکس زدن کفش راهپیمایان بر روی پرچم آمریکا

بنا بر این گزارش در راهپیمایی امروز که با حضور چهره‌های مختلف سیاسی و نمایندگان مجلس هم همراه بود، دانشجویان با برپایی غرفه‌های مختلف فرهنگی به شرکت کنندگان خدمات رسانی کردند. غرفه یادآوری سه واقعه ماندگار در 13 آبان در سال‌های مختلف هم یکی از قسمت‌های پرمخاطب راهپیمایی امروز بود.

از دلار زیر پای تهرانی‌ها تا واکس زدن کفش راهپیمایان بر روی پرچم آمریکا

در اختتامیه این حماسه با شکوه سرلشکر محمدعلی عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه حوادث مهمی در طول تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده است، اظهار داشت: تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پر از چنین روز‌هایی است که در آن شاهد پیروزی‌ها و نصرت‌های الهی و نیز وقایع شگفت انگیز متعددی هستیم که با اندکی تامل می‌توانیم دست خدا را در همه این پیروزی‌ها ببینیم.

وی افزود: در این تاریخ پر افتخار با روز‌های سرنوشت سازی از جمله ۱۳ آبان، ۱۲ فروردین، ۲۲ بهمن و سوم خرداد و نیز دیگر روز‌ها مواجه می‌شویم؛ روز‌های بزرگی که نتایج آن به نفع ملت ایران رقم خورده است.

از دلار زیر پای تهرانی‌ها تا واکس زدن کفش راهپیمایان بر روی پرچم آمریکا

 

فرمانده سپاه پاسداران گفت: آنچه که در طول این 40 سال به چشم خودمان دیدیم شکست‌های پی در پی در حوادث مختلف است در طبس همه جهان شاهد شکست مفتضحانه نظامیان آمریکایی برای نجات گروگان‌های آمریکایی در ایران بودند. چند ماه قبل از اینکه آن‌ها حمله کنند اطلاعات این حمله به دست دانشجویان مسلمان خط امام رسید و نسبت به پراکنده کردن گروگان‌ها در سراسر کشور اقدام شده بود.

سرلشکر جعفری افزود: شکست دوم آمریکا شکستی است که آمریکا در جنگ هشت ساله به ظاهر بین جمهوری اسلامی و عراق درست کرده بودند و در پشت آن تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب جلوی جمهوری اسلامی بودند شکست مفتضحانه‌ای خوردند و از این حمایت به جایی نرسیدند. اتفاقات بعد از جنگ از جمله حمله صدام به کویت و در انتها آمریکایی‌ها مجبور شدند به صدام حمله کنند. نشان‌دهنده شکست بزرگی است که با استقامت و پایداری مردم و این فتح و نصر را نصیب مردم ایران کرد.

حسن ختام این حماسه باشکوه، قرائت قطعنامه تظاهرات سراسری مردم متدین و همیشه در صحنه ایران اسلامی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها