منوچهر متکی:

«دموکرات‌ها» آمریکای با نقاب و «جمهوری‌خواهان» آمریکای بدون نقاب هستند

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز کشور‌های دنیا اعتماد خود را نسبت به آمریکا از دست داده‌اند، گفت: اینکه بگوییم «ترامپ» فرد نیمه‌دیوانه یا دیوانه است، مسئله نیست، بلکه آنچه امروز آمریکا را به چالش کشیده سیاست‌های آن است. آمریکای با نقاب دموکرات‌ها هستند و آمریکای بدون نقاب جمهوری‌خواهان هستند.
کد خبر: ۳۱۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ - 05November 2018

خیابان‌ها به نام شهدا نامگذاری شده تا انقلاب فراموش نشودبه گزارش دفاع پرس از شیراز، «منوچهر متکی» معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در جمع راهپیمایی‌کنندگان ۱۳ آبان در شیراز، اظهار داشت: ۱۳ آبان نقطه عطفی در سال‌های مبارزه با طاغوت و اوج‌گیری نهضت اسلامی و چه در سال‌ها و ماه‌های قبل از پیروزی انقلاب و چه در نخستین سال بعد از پیروزی انقلاب، روز مهمی است.

وی بیان کرد: تبعید حضرت امام خمینی (ره) و شهادت جمعی از دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ نقاط عطف ماندگاری برای رساندن یک پیام واضح و روشن است که پیام روشن آن در ۱۳ آبان این بود که می‌خواهیم خودمان باشیم و ملت ایران می‌خواهد خودش باشد و بهای این استقلال‌خواهی را به قیمت تبعید امام و مقتدایش پذیرا شد.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما در اوج‌گیری نهضت اسلامی به میدان آمدند تا درس عاشورا و حضرت اباعبدالله (ع) در صحنه پیکار حق علیه باطل را به تصویر بکشند.

متکی با بیان این‌که صد‌ها هزار شهید برای این انقلاب جان خود را فدا کردند، افزود: کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام این شهدا نامگذاری شده که آدرس این انقلاب فراموش نشود.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول ۴۰ ساله گذشته از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دریغ نکردند، آن‌ها زمانی راضی می‌شوند که ما از همه چیز دست بکشیم و در اختیار آنان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شکست امروز آمریکا به وضوح قابل مشاهده است، گفت: نمونه این شکست‌ها اعزام نیرو‌های نظامی به کشور‌های اطراف ایران و منطقه است که هر بار با شکست روبه‌رو شده است.

متکی با بیان اینکه امروز کشور‌های دنیا اعتماد خود را نسبت به آمریکا از دست داده‌اند، بیان کرد: اینکه بگوییم «ترامپ» فرد نیمه‌دیوانه یا دیوانه است، مسئله نیست، بلکه آنچه امروز آمریکا را به چالش کشیده سیاست‌های آن است. آمریکای با نقاب دموکرات‌ها هستند و آمریکای بدون نقاب جمهوری‌خواهان هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: برخورد با ایران که «ترامپ» این روز‌ها از آن سخن می‌گوید متعلق به زمان حال نیست و از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد توجه آمریکا بوده است.

متکی با اشاره به اینکه منطق آمریکا بر مبنای قدرت و زورگویی است، گفت: امام راحل این مبنا را بر هم زد و فرمودند: از منطق ما قدرت بیرون می‌آید.

وزیر اسبق امور خارجه ایران افزود: دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا می‌خواستند خروش مردم در ۱۳ آبان امسال را در نطفه خفه کنند، اما امروز با حضور پرشور مردم آمریکایی‌ها از همیشه رسواتر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها