هدف قرار گرفتن شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی با موشک نقطه‌زن یمن

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله یک فروند موشک نقطه‌زن «بدر۱-پی» را به سمت مواضع مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی شلیک کرد که بر اثر اصابت آن، ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان کشته و یا زخمی شدند.
کد خبر: ۳۱۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ - 04November 2018

هدف قرار گرفتن شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی با موشک نقطه‌زن یمنبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله امروز یکشنبه یک فروند موشک بالستیک دیگر «بدر 1-پی» را در واکنش به حملات هوایی ائتلاف سعودی شلیک کردند.

نیروهای موشکی یمن ظهر امروز نیز یک فروند موشک بالستیک و هوشمند بدر۱-پی به سوی مقر نظامیان ائتلاف سعودی در ساحل غربی شلیک کردند.

یگان یمنی دیشب نیز با این موشک نسل جدید خود که یک نوع موشک نقطه‌زن محسوب می‌شود، پایگاه شبه نظامیان را هدف قرار داد و ساعاتی بعد فیلم آن را منتشر کرد.

این یگان شنبه گذشته (27 اکتبر)، از موشک بالستیک و هوشمند بدر۱-پی، پس از انجام آزمایش‌های متعدد رونمایی کرد و در همین روز برای نخستین بار از این موشک علیه مواضع ائتلاف سعودی در ساحل غربی استفاده کرد و یک پایگاه نظامی تازه‌تاسیس نظامیان سودانی را در این جبهه هدف قرار داد.

موشک بدر p-1 موشکی بالستیک و کوتاه‌برد است که از موشک بالستیک بدر1 الگو گرفته شده و دقت هدفگیری آن سه متر است.

یمنی‌ها با وجود تحریم و محاصره همه‌جانبه کشورشان از سوی رژیم سعودی و جنگ ویرانگری که از چهار سال پیش تا حالا ادامه دارد،‌ در حال توسعه توانمندی‌های دفاعی موشکی خود هستند و روز یکشنبه هفته گذشته موشک پیشرفته «بدر 1-پی» را رونمایی کرده بودند.

جنگ‌افروزی عربستان سعودی و ائتلاف متجاوزش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از 50 هزار یمنی و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده و این کشور فقیر را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها