شیخ الاسلام در راهپیمایی 13 آبان خراسان شمالی:

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان کاملا قانونی بود

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب در راهپیمایی 13 آبان خراسان شمالی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان را کاملا قانونی عنوان کرد.
کد خبر: ۳۱۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ - 04November 2018

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان کاملا قانونی بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، دانش آموزان و مردم مرکز خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور در یوم الله 13 آبان روز  دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی استکبار ستیزی ساعت 9 صبح در میدان شهید بهشتی تجمع و راهپیمایی خود را با شعارهای ضد استکباری و مرگ بر آمریکا آغاز کردند.

بعد از پایان راهپیمایی «حسین شیخ الاسلام» معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب، آمریکا و ترامپ را یزید زمانه خواند و گفت: آمریکا جنایت‌های فراوانی در فلسطین و یمن انجام داده است و درگیری بین ایران و آمریکا یک درگیری ظالم و مظلوم است و کسانی که مقاومت می کنند در خط امام حسین (ع) هستند.

وی در پاسخ به سوال عده ای روشن فکرنما که می گویند چرا دانشجویان در روز 13 آبان سال 1358 لانه جاسوسی آمریکا در ایران را تسخیر کردند، گفت: طبق بند 51 منشور سازمان ملل متحد، دفاع مشروع از صلح مجاز است بنابراین عکس‌العمل جوانان ما در برابر توطئه‌ها و توهین‌هایی که به مردم ایران و انقلاب میشد کاملا قانونی بوده است و ما امروز قدردان دانش آموزان و دانشجویانی هستیم که لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

شیخ الاسلام در ادامه قوانین بین‌الملل را ناعادلانه خواند و افزود: قوانین بین‌الملل توسط حاکمان نوشته شده است نه ملت ها به همین دلیل عادلانه نیست بنابراین انقلاب اسلامی از قوانین بین‌المللی پیروی نمی‌کند.

لازم به ذکر است در پایان راهپیمایی قطعنامه یوم‌الله 13 آبان 1397 قرائت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار