سردار جلالی تاکید کرد؛

لزوم مقابله علمی با تهدیدات دشمن

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تنوعی از تهدیدات مواجه است، گفت: باید مبارزه‌ای علمی و دقیق در برابر تهدیدات دشمن شکل بگیرد.
کد خبر: ۳۱۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ - 05November 2018

لزوم مقابله علمی با تهدیدات دشمنبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح دوشنبه در همایش ملی پدافند غیر عامل که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، درباره اهداف این همایش اظهار داشت: هدف اصلی این همایش تبیین رویکرد‌ها و تهدیدات نوین و اتخاذ راهکار‌های مناسب در برابر آن‌هاست.

وی افزود: امسال که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم با تنوعی از تهدیدات از سوی دشمنان مواجه هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل اضافه کرد: دشمن با هیبتی آشکار جلو آمده که موضوع و چهارچوب آن اقتصادی است؛ لذا امسال که شانزدهمین سال تأسیس سازمان پدافند غیرعامل است، باید مبارزه‌ای علمی و دقیق در برابر تهدیدات دشمن شکل بگیرد.

سردار جلالی در ادامه گفت: پدافند غیر عامل امری ضروری و بسیار مهم است که همواره رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند.

وی سیستم تشخیص تهدیدات در حوزه‌های مختلف را از اصول اصلی پدافند غیر عامل دانست و بیان کرد: باید با ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های زیستی، آسیب‌پذیری در این حوزه را کاهش دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران نیز اشاره و تاکید کرد: ما باید استراتژی و ابزار دشمن را در جنگ اقتصادی بشناسیم؛ اگر این شناخت وجود داشته باشد، مجلس شورای اسلامی دچار اشتباه محاسباتی در الحاق به یک سیستم جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی نمی‌شود. در حوزه تهدیدات‌شناسی نیز دانشگاه‌های ما باید به صورت جدی وارد عمل شوند.

سردار جلالی گفت: آمریکایی‌ها امروز از هر ابزاری مانند ارز و پول در جنگ اقتصادی بهره می‌گیرند؛ پس ما هم باید این مهم را درک کنیم و به اقتصاد دفاعی بپردازیم. رویکرد‌های ما هم در حوزه‌های مختلف باید متناسب با آن حوزه باشد و با اصول دفاعی نظامی نمی‌توان در عرصه‌های مانند اقتصاد عمل کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر مسئولان سازمان پدافند غیر عامل کشور با ایشان یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند اگر به اصول پدافند غیر عامل توجه نشود، شاید آسیب‌های جبران‌ناپذیری را دریافت کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: امروز با جنگ اقتصادی مواجه هستیم، در این زمینه این سوال پیش می‌آید که آیا ساختار‌هایی مثل موفقیت دلار یا توافق‌نامه‌های اقتصادی ابزار‌های واقعاً اقتصادی هستند؟

سردار جلالی ادامه داد: این در حالی است که دشمن از هیچ تلاشی علیه ایران دریغ نمی‌کند؛ به عنوان مثال می‌توان به تحریم دارو و یا بنزین اشاره کرد.

وی اضافه کرد: توجه به اصول پدافند غیر عامل در زیرساخت‌های حیاتی کشور بسیار مهم است و نباید زیرساخت‌هایی تولید شود که اصول پدافند در آن وجود ندارد. کاهش آسیب‌پذیری و ایجاد سازوکار تداوم کارکرد زیرساخت‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تاریخ دشمنی آمریکا با ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از انقلاب اسلامی جایگاه خود را در ایران از دست داد به همین دلیل به دنبال بازگشت به ایران است و تلاش دارد ما را مجبور به عقب‌نشینی و پذیرش مذاکره کند؛ اما رهبر انقلاب فرمودند که جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی‌کنیم؛ این نشان می‌دهد که ایشان استراتژی مقاومت را انتخاب کرده‌اند؛ پس رویکرد همه دستگاه‌ها باید مقاومت باشد.

سردار جلالی ادامه داد: دشمن با ایجاد فشار اقتصادی و افزایش تحریم به دنبال ایجاد نا امیدی و نارضایتی در مردم است؛ لذا وظیفه ما برطرف کردن مشکلات مردم و تامین نیاز آن‌هاست.

وی کاهش وابستگی متقابل زیرساخت‌های کشور را برای مقابله با تهدیدات دشمن مهم دانست و عنوان کرد: امروز اگر در حوزه‌ای نیازمند باشیم، در همان حوزه به ما فشار وارد می‌کنند؛ البته این نافی تعامل نیست؛ ولی باید به گونه‌ای باشد که اگر تحریم شدیم، به زمین نخوریم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم رویکرد دفاعی را در حوزه اقتصادی هم داشته باشیم، افزود: بسیاری از مواقع وجود یک ژنراتور می‌تواند از تبدیل یک آسیب به بحران جلوگیری کند؛ بنا بر این هر دستگاهی باید طرح و استراتژی برای مقابله با تهدیدات و طرح ویژه برای ادامه کارکرد‌ها داشته باشد؛ از سوی دیگر با تقسیم نقش و برگزاری رزمایش‌های متعدد، باید آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن را در سازمان‌ها و مردم ایجاد کنیم.

سردار جلالی ادامه داد: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که از ابتدای انقلاب تاکنون ساختار‌هایی را ایجاد کرده‌ایم که تا اندازه‌ای در آن‌ها آسیب‌پذیری وجود دارد؛ اما برای زیرساخت‌هایی که در حال احداث داریم، باید تمام موارد پدافند غیر عامل در آن‌ها لحاظ شده باشد تا زیرساخت نا امنی را ایجاد نکنیم؛ به عنوان مثال مخازن سوخت و شیمیایی و یا پادگان‌ها زمانی خارج از شهر بودند و اکنون به واسطه توسعه شهر‌ها در نقاط شهری قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن است تا با فشار در حوزه اقتصادی، ما را تحت تاثیر قرار دهد تا بلکه قدرت موشکی و منطقه‌ای خود را کاهش دهیم، عنوان کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب همواره بخش دفاعی ما در تحریم قرار داشته است، اما علی‌رغم همه این تحریم‌ها سپاه، ارتش و بسیج قدرتمندی داریم که هرآنچه را نیاز داشته باشند، وزارت دفاع برای آن‌ها می‌سازد؛ به عبارت دیگر هر موفقیتی که در این حوزه داشته‌ایم، در شرایط تحریم به دست آمده است.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار