سرلشکر صالحی در همایش ملی پدافند غیر عامل:

نقش پدافند غیر عامل در جنگ ۳۳ روزه/ پناهگاه‌های صهیونیست‌ها به گورهای دسته‌جمعی آن‌ها تبدیل خواهد شد

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در جنگ ۳۳ روزه، حزب‌الله لبنان با بهره‌گیری از پدافند غیر عامل و با چاشنی دفاع عامل توانست دشمن را ظرف ۳۳ روز مستاصل کند.
کد خبر: ۳۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ - 05November 2018

سازمان‌های غیر نظامی باید ملاحظات امنیتی پدافند غیر عامل را در نظر بگیرندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «عطاءالله صالحی» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح دوشنبه در همایش ملی پدافند غیر عامل اظهار داشت: امروز پدافند عامل که همان پدافند هوایی است به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه جاری و ساری شده است.

وی افزود: اما پدافند غیر عامل و شاخصه‌های آن هنوز در سطح جامعه ما پیاده نشده است و اگر این مهم بوسیله همایش‌های این‌چنینی در سطح جامعه به عنوان یک فرهنگ و موضوع مهم جاری و ساری شود، تاثیر بسزایی در توان بازدارندگی کشورمان خواهد داشت.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز سازمان‌های غیر نظامی ما باید از اهمیت پدافند غیر عامل آگاهی داشته باشند و ملاحظات امنیتی آن را در سطح کشور در نظر بگیرند.

سرلشکر صالحی تاکید کرد: پدافند غیر عامل باید به یک جریان نظام‌مند در جامعه تبدیل شود و این مهم با اهتمام مسئولان ذی‌ربط میسر می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همان‌گونه که فرهنگ ایمنی، رانندگی و بهداشت در سطح جامعه جاری و ساری شده است، می‌توان با یک اراده مستحکم در حوزه پدافند غیر عامل نیز فرهنگ‌سازی کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: پدافند غیر عامل در کشور‌های مختلف در طول تاریخ، متناسب با آداب و رسوم مردم هر کشور وجود داشته است؛ مثلا کشور روسیه در جنگ جهانی دوم، دشمن را به داخل خاک خود کشید و از عمق استراتژیک خود برای مقابله با دشمن استفاده کرد و یا کشور ژاپن پدافند خود را در غیرت ملی و کشته شدن تا آخرین نفر تعریف کرده است.

امیر صالحی در خصوص مدل معاصر پدافند غیر عامل به جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: در این جنگ حزب‌الله لبنان با بهره‌گیری از پدافند غیر عامل و با چاشنی دفاع عامل توانست دشمن را ظرف ۳۳ روز مستاصل کند و اجازه ندهد که صهیونیست‌ها به اهداف شوم خود دست یابند، که این موضوع در جنگ ۲۲ روزه هم مشاهده شد.

پناهگاه‌های صهیونیست‌ها به گورهای دسته‌جمعی آن‌ها تبدیل خواهد شد

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی، چون از عمق استراتراتژیک برخوردار نیست، در حوزه پدافند غیر عامل از سیاست احداث و بهره‌گیری از پناهگاه‌های گسترده استفاده می‌کند، اما همان‌طوری که خودشان می‌دانند و همچنین در روایاتشان آمده است در جنگی که ۱۱ روز بیشتر طول نخواهد کشید، همان پناهگاه‌ها برایشان تبدیل به گورهای دسته جمعی خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اگر تا وقتی که زمان داریم، تمهیدات خود را در حوزه پدافند غیر عامل افزایش دهیم در واقع بر قدرت و توان بازدارندگی کشورمان افزوده‌ایم.

سرلشکر صالحی تصریح کرد: پدافند غیر عامل به ما می‌گوید که باید برای شرایط پر خطر تهاجم دشمنان فکر کنیم و برنامه داشته باشیم، تا کم‌ترین تلفات و خسارات را متحمل شویم. ما باید زیرساخت‌های کشور را ایمن سازیم و برای شرایط بحرانی آماده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل و لزوم انجام اقداماتی برای مقابله و پیشگیری از تهدیدات بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در خصوص پدافند غیر عامل باید رعایت شود، پیش‌بینی محل احداث کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و اقتصادی است به گونه‌ای که در برابر خطرات و تهدیدات کمترین آسیب‌پذیری را داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص دیگر عوامل بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمن گفت: راهپیمایی‌های اربعین و ۱۳ آبان از جمله مواردی است که در مقابل دشمن، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها