ظریف اعلام کرد؛

آمادگی ایران برای کمک و تسهیل به روند صلح در افغانستان

وزیر امور خارجه ایران مهم‌ترین خطر کنونی در افغانستان را تروریسم و به ویژه داعش خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک و تسهیل به روند صلح در افغانستان است.
کد خبر: ۳۱۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ - 05November 2018

آمادگی ایران برای کمک و تسهیل در روند صلح در افغانستانبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «کریم خلیلی» رئیس شورای صلح افغانستان و هیأت همراه امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت صلح و ثبات و همچنین تقویت وحدت و همدلی ملی در افغانستان، تاکید کرد: هیچ راهی جز گفت‌وگو و تفاهم ملی وجود ندارد و این روند تنها به افغانستانی‌ها تعلق دارد. از این رو، ما از تلاش‌های شورای عالی صلح برای نیل به وحدت، همبستگی و تسریع در روند صلح در افغانستان حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان مهم‌ترین خطر کنونی در افغانستان را تروریسم و به ویژه داعش ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک و تسهیل در روند صلح در افغانستان است.

کریم خلیلی رئیس شورای صلح افغانستان هم در این دیدار با تشریح فعالیت‌های شورا و تلاش در جهت اجماع ملی و تقویت فضای اعتماد بین افغانستانی‌ها، افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌ها و مساعدت‌هایش به روند صلح و ثبات در افغانستان قدردانی می‌کنیم و انتظار داریم این تلاش‌ها و کمک‌ها ادامه یابد.

رئیس شورای صلح افغانستان که به تهران سفر کرده دیروز با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار