وزارت بهداشت فلسطین:

نوار غزه در ۲ هفته اخیر شاهد ۹ شهید و بیش از هزار مجروح بوده است

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در فاصله هفتم تا بیستم اکتبر سال‌جاری، ۹ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند و هزار و ۳۶ تن دیگر نیز توسط نیرو‌های صهیونیستی مجروح شدند.
کد خبر: ۳۱۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ - 05November 2018

نوار غزه در ۲ هفته اخیر شاهد ۹ شهید و بیش از هزار مجروح بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در فاصله هفتم تا بیستم اکتبر سال‌جاری، ۹ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند و هزار و ۳۶ تن دیگر نیز توسط نیرو‌های صهیونیستی مجروح شدند.

 هشت تن از این فلسطینیان از جمله یک کودک در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و یک نفر دیگر هم بر اثر حملات هوایی این رژیم در ۱۷ اکتبر جان خود را از دست داد.

از مجموع هزار و ۳۶ مجروح ۲ هفته اخیر ۶۵ درصد آنان معادل ۸۱۵ نفر به بیمارستان‌های وزارت بهداشت فلسطین یا مراکز بهداشتی سازمان‌های غیر انتفاعی انتقال یافتند. ۱۶۸ تن از این مجروحان کودک و ۳۵ تن زن بودند. ۳۸ درصد دیگر مجروحان معادل ۴۹۱ نفر بلافاصله توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شدند.

از ۸۱۵ مجروح انتقال یافته به بیمارستان‌ها ۱۶ نفر وضعیت وخیمی دارند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

از زمان آغاز برگزاری راهپیمایی‌های گسترده تاکنون ۲۳ هزار و ۵۷۳ نفر مجروح شده‌اند که ۵ هزار و ۶۵۲ تن با مجروحیت ناشی از شلیک گلوله زندگی خواهند کرد. از این میزان ۴ هزار و ۳۸۸ نفر دچار جراحت در اندام‌های کمر و پا شده‌اند.

بخش سلامت و بهداشت غزه همچنان به کمک‌های سوختی برای ادامه ارائه خدمات تکیه دارد. در ۱۷ سپتامبر سال جاری هماهنگ کننده امور بشردوستانه در غزه یک میلیون دلار از کمک‌های بشردوستانه را به تامین سوخت اختصاص داد. با این مبلغ، ۶۳۵ هزار لیتر سوخت برای بخش سلامت و درمان خریداری شد. این کمک مالی از ۵۴ مرکز بهداشتی - درمانی پشتیبانی می‌کند؛ ۲۸ بیمارستان، ۲۲ مرکز بهداشتی اولیه و چهار اداره کل مدیریت بهداشتی.

انتهای پیام/ 131 

نظر شما
پربیننده ها