نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت وقف برای رفع مشکلات

آیت الله سید احمد میرعمادی گفت: وقف یک ظرفیت بسیار گسترده و عمیق است که باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۱۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ - 05November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان لرستان که در بیت امام جمعه صورت گرفت، اظهار داشت: اسلام با دوراندیشی منبع درآمدی درست کرده است که با این منبع درآمد می‌توانیم به تمام اهداف اسلام دسترسی پیدا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان مهم‌ترین پشتوانه را برای نظام اسلامی وقف دانست و گفت: نوع نگاه ما به وقف باید نگاه حکومتی و نگاه سیستمی باشد، وقف هدف نیست و ابزار است، ابزار برای پیشبرد نظام اسلامی و پیشرفت اهداف اسلام است.

وی با بیان اینکه در مجموعه اوقاف باید انسان‌های امین و عادل باشند چون می‌خواهند اعتماد مردم را جلب کنند، افزود: باید کسانی که در مجموعه اوقاف هستند خودشان آگاه و بصیر نسبت به مسائل وقف باشند، تا زمانی که خودشان نوع نگاه، برداشت و اندیشه‌شان نسبت به وقف صحیح، عالمانه و با بصیرت نباشد نمی‌تواند کارساز باشد.

میر عمادی با استناد به سخن مقام معظم رهبری  که فرمودند امامزادگان قطب فرهنگی هر شهر و جامعه هستند، عنوان کرد: وقف یک ظرفیت بسیار گسترده و عمیق است که باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات استفاده کنیم، مساجد، امامزادگان، موقوفات و رقبه‌ها برای ما ظرفیت است که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها هم باید افزوده و هم باید استفاده شود، احیای فرهنگ وقف باید مدنظر باشد و باید میراث گذاری کنیم؛ اگر موقوفات گذشتگان نبود امروز این پیاده‌روی اربعین و فرهنگ عاشورا برای مردم جا نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه این حضور روز گذشته مردم در راهپیمایی 13 آبان همه‌چیز را تمام کرد، خاطرنشان کرد: 13 آبان داشت فراموش می‌شد که با حماقتشان دور جدید تحریم‌ها را در 13 آبان قراردادند که اجتماع مردم را همه شاهد بودند.

آیت الله میرعمادی وقف را ظرفیت نگه‌دارنده نظام اسلامی دانست و گفت: وقف ظرفیتی برای حلال مشکلات است که باید از این ظرفیت بهره ببریم؛ در استان لرستان با توجه به سوابق، فرهنگ و اعتقادات دینی مردم این مسئله وقف باید از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد و هم باید موقوفات موجود را حفظ و موقوفات جدید ایجاد کنیم که اگر این کار را انجام ندهیم ظلم کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: باید کارکردهای وقف و موقوفات را روزآمد کنیم، امروز ضروری‌ترین کار برای وقف جهت‌دهی است که کار کارشناسی لازم دارد و باید موارد را احصا کنیم.

میرعمادی با بیان اینکه اوقاف بیشتر باید به دنبال کارهای نرم افزاری وهدایت جوانان باشد، خاطرنشان کرد: باید کارکردهای وقف را توسعه دهیم و روزآمد کنیم، امروز باید برای نیازهای اقتصادی و دینی جدید کار کنیم، باید فهم دقیقی از موقوفات و نیت واقف دا شته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار