معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان:

خرم آباد ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل شدن به پایتخت کتاب ایران دارد

حبیب الله خجسته پور گفت: در بحث پایتخت کتاب ایران، سال گذشته در بین شهرهای کشور خرم‌آباد جزو 20 شهر برگزیده انتخاب شد که این نشان می‌دهد ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل به پایتخت کتاب ایران داریم.
کد خبر: ۳۱۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ - 05November 2018

خرم آباد ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به پایتخت کتاب ایران داردبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی و شورای راهبردی جمعیت که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن تبریک روز فرهنگ عمومی و تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) اظهار داشت: با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده توسط اداره ثبت و احوال استان در ثبت وقایع حیاتی چهارگانه رتبه بالای 98 درصد را داشتیم که این خود نشان از تلاش این مجموعه دارد.

وی با بیان اینکه مادران باردار و کودکان زیر 15 سال از اقشاری هستند که نیاز به حمایت روانی و اقتصادی دارند، گفت: سوءتغذیه از عللی است که می‌تواند مشکلاتی را برای این قشر از جامعه به وجود بیاورد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به حمایت مؤسسات خیریه و نهادهای حمایتی از این قشر آسیب‌پذیرافزود: در سنوات گذشته از طریق بنیاد علوی سبد‌های تغذیه به صورت رایگان و ماهیانه برای مادران باردار تهیه می‌شد.

خجسته پور بیان کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با توجه به اینکه بخشی از این وظیفه را برعهده دارد نسبت به این موضوع مساعدت لازم را داشته باشد.بخشی از این مادران در ادارات شاغل هستند که از مدیران دستگاه‌ها انتظار می‌رود زمینه‌ای فراهم کنند که بتوانند بیشتر در خدمت کودکان خود باشند.

وی با اشاره به آزمایش‌های غربالگری برای خانواده‌های تحت پوشش گفت: بهزیستی هزینه غربالگری خانواده‌های جامعه هدف خود را پرداخت می‌کند. باید این موضوع طبق مصوبه به بیمه‌های تکمیلی نیز اعلام شود تا آنها نیز پای کار باشند.

معاون سیاسی امنیتی لرستان تصریح کرد: سال گذشته از اعتبار حوزه اجتماعی برای شهرستان دلفان که به عنوان پایلوت آسیب‌های اجتماعی معرفی شده قراردادی با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد که طبق آن 400 میلیون تومان برای مقابله با بیماری‌های پرخطر مادران باردار هزینه شود.

خجسته پوردر بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه کتاب 5 سال متوالی در حال برگزاری است، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آسیب‌شناسی چهار نمایشگاه قبلی اقدام کرده و برای برگزاری نمایشگاه کتاب سال جاری رفع مشکل کند.

وی خاطر نشان کرد: بحث پایتخت کتاب ایران سال گذشته در بین شهرهای کشور خرم‌آباد جزو 20 شهر برگزیده انتخاب شد که این نشان می‌دهد ظرفیت های لازم را برای تبدیل به پایتخت کتاب ایران داریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بر لزوم اهمیت برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: عدد 40 نشان‌دهنده تکامل است، بدین معنی که نظام جمهوری اسلامی ایران به رشد و بلوغ رسیده است بنابراین دشمنان درصدد هستند که مانعی شود تا نتوانیم چهلمین سال پیروزی را جشن بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار