جهانگیری در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی:

اقناع جامعه در خصوص سلامت محصولات تراریخته لازم است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقناع جامعه و سازمان‌های نظارتی در خصوص سلامت محصولات تراریخته لازم است.
کد خبر: ۳۱۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ - 05November 2018

اقناع جامعه در خصوص سلامت محصولات تراریخته لازم استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نهمین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی که عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و به موقع در خصوص محصولات اصلاح شده ژنتیکی(تراریخته)، گفت: لازم است دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی اطلاع رسانی شفافی درباره جزئیات و بررسی های علمی صورت گرفته در خصوص این محصولات انجام دهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دبیرخانه شورا مسئولیت سنگینی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه درباره محصولات تراریخته بر عهده دارد، تصریح کرد: با توجه به برخی اخبار و تبلیغات منفی در خصوص محصولات تراریخته، دبیرخانه شورا باید در خصوص سلامت محصولات تراریخته، این موضوع را به صورت دقیق و علمی برای مردم و دستگاه‌های نظارتی ذیربط تبیین و آنها را قانع کند تا نگرانی و دغدغه های موجود نسبت به سلامت جامعه برطرف شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه انجمن های علمی فعال در زمینه محصولات تراریخته باید از دستاوردهای علمی خود با صراحت دفاع کنند، افزود: برخی مخالفت ها که نسبت به کشت محصولات تراریخته در رسانه ها منتشر می شود ناشی از نگرانی دستگاههای مختلف نسبت به سلامت مردم است که اگر دبیرخانه شورا بتواند با استفاده از مستندات علمی آنها را متقاعد کند و به آنان اثبات کند که کشت این محصولات با منافع ملی و مصالح مردم در تضاد نیست، نه تنها مخالفت ها برطرف می شود بلکه شاهد همکاری این دستگاه‌ها خواهیم بود.

در این جلسه که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند، دبیر شورا گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات پیشین و نیز وضعیت اجرای پروژه توانمندسازی ایمنی زیستی ارائه کرد.

وی همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه کاری تحقق سیاست ها و راهبردهای اجرایی ایمنی زیستی ارائه کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت اعزام هیات جمهوری اسلامی ایران در نهمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا در آبان ماه پرداخت.

بررسی پیش نویس سند ملی زیست فناوری و اصلاح آیین نامه اجرایی بند ب ماده 7 قانون ایمنی زیستی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها