ابراز نگرانی ایران از تداوم نقض حقوق بشر توسط رژیم سعودی

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و یکمین نشست گروه کاری بررسی دوره‌ای جهانی حقوق بشر از نقض حقوق بشر توسط حکومت عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۳۱۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ - 05November 2018

ابراز نگرانی ایران از تداوم نقض حقوق بشر توسط رژیم سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در جریان برگزاری سی و یکمین نشست گروه کاری بررسی دوره ای جهانی حقوق بشر (یو.پی آر) در ژنو، نماینده جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز نگرانی عمیق  نسبت به نقض حقوق بشر توسط حکومت عربستان سعودی خواستار توقف بی اعتنایی این کشور به اصول و هنجارهای بین المللی شد.

نماینده کشورمان، حاکمان عربستان را دعوت نمود ضمن پیوستن به میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و همچنین میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، این اسناد را بصورت جدی در عمل اجراء کنند.

نماینده کشورمان همچنین، احترام به حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم یمن را یادآور شده و خواستار توقف تجاوز به این کشور شد.

درخواست پایان بخشیدن  به جنایات جنگی و  نقض جدی حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر در یمن توسط دولت عربستان سعودی، از جمله توقف حملات علیه غیر نظامیان و اهداف غیر نظامی در این کشور، از دیگر محورهای مطروحه توسط نماینده کشورمان در این نشست بود.

نماینده کشورمان همچنین در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر خاتمه بخشیدن فوری به محاصره یمن  توسط دولت عربستان و درخواست احترام نهادن به حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه، از مقامات سعودی خواست تا نسبت به تسهیل در دسترسی سریع و بدون محدودیت مردم مظلوم یمن و غیر نظامیان این کشور به  کمک های بشردوستانه سریعا اقدام کنند. 

نماینده کشورمان در پایان با اشاره به جنایات گروه های تروریستی در منطقه از دولت عربستان خواست تا هر چه سریع تر به کمک های مالی خود از گروه های تروریستی پایان داده و مانع از گسترش بیش از پیش یدئولوژی تکفیری شود.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور رئیس کمیسیون حقوق بشر عربستان و هیات اعزامی این کشور و تعداد زیادی از نمایندگان دولتها و سازمان های بین المللی و همچنین نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار شد، تعداد زیادی از کشورها ضمن انتقاد از فقدان آزادی بیان و آزار و اذیت روزنامه نگاران در عربستان از جمله قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی، خواستار محاکمه مسببین این جنایت شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها