درخواست شهید مدافع حرم؛

با من مثل شهید گمنام رفتار کنید

مادر شهید سیرت نیا می‌گوید خود اسماعیل می‌گفت: اگر شهید شدم با من مثل یک شهید گمنام رفتار کنید.
کد خبر: ۳۱۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ - 06November 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید اسماعیل سیرت نیا اصالتا اهل شهر رشت و ساکن تهران بود. وی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود که در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بود. این شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در عملیات مستشاری در سوریه در جریان عملیات محرم سال ۹۴ و در نزدیکی حلب به وسیله اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سرش همچون مادرش حضرت زهرا س به شهادت رسید. پیکر این شهید در ستاد تیپ عملیاتی سپاه محمد رسول الله تشییع و سپس در زادگاهش شهر رشت تشییع و تدفین شد.

 
Image result for ‫سید اسماعیل سیرتی نیا+شهید‬‎


اگر شهید شدم با من مثل یک شهید گمنام رفتار کنید

مادر شهید سیرت نیا می گوید خود اسماعیل می گفت اگر شهید شدم با من مثل یک شهید گمنام رفتار کنید. او مجرد بود که از طرف سپاه مرا به مشهد برد، بعد مرا در جایی نشاند و گفت: مادر جان اینجا بنشین و گریه کن، گفتم: پسر، مگر آدم بیخودی هم گریه می کند؟ گفت: بنشین تا بگویم، آنجا مقدار زیادی علف بود، وقتی کندم، گفت: اینجا مزار شهید گمنام است، من خیلی ناراحت شدم و همه علفها را کندم. بعد گفت: اگر شهید شدم زیاد سر خاک من نیا، مثل شهدای گمنام  و من جدی عرض می کنم که خیلی کم به سر مزار اسماعیل می روم  هر وقت قصد رفتن می کنم انگار به من می گوید: تو نیا، شاید هر دو هفته یا سه هفته یکبار بروم.

بخشی از وصیت نامه شهید سید اسماعیل سیرت نیا

به هیچ وجه تا زمان پیدا شدن قبر مطهر حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای من سنگ قبری تهیه نکنید. در لحظه تدفین، تربت کربلا، کفن کربلا و پیشانی بند یا زهرا(سلام الله علیها) فراموش نشود. مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بابت سهل انگاری های من در استفاده از بیت المال به محل کارم پرداخت نمائید. به هیچ وجه در مراسم من هزینه های آنچنانی و اسرافی نشود. سهمیه و حقوق من پس از اینکه متأهل شدم و به همسرم و پدرم و مادرم رسید مابقی به یتیمان کمیته امداد امام خمینی (ره) برسد.
 
منبع: جهان
نظر شما
پربیننده ها