سردار جلالی عنوان کرد؛

جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران/ افزایش تهدیدات در پی پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور استراتژی جدید آمریکا علیه ایران را «جنگ ترکیبی» دانست و گفت: پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری باعث کاهش کنترل دولت و افزایش تهدیدات شده است.
کد خبر: ۳۱۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ - 06November 2018

دشمن اقدامات ضد ایرانی را با استفاده از ابزار شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش ملی پدافند غیر عامل و افزایش بازدارندگی سایبری در سایه حماسه حسینی که صبح سه شنبه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: با ابراز دشمنی مجدد آمریکا شاهد دور جدیدی از تهدیدات و دشمنی آن‌ها با رویکرد‌های جدید و نسبتا پیچیده‌تر هستیم.

وی افزود: بعد از اینکه اقدامات دفاعی کشور شامل نیرو‌های مسلح در ایجاد بازدارندگی دفاعی، دشمن را به این نتیجه رساند که در این حوزه موفقیتی نخواهد داشت، آن‌ها به تهدیدات غیر نظامی روی آوردند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: بر این اساس، آن‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله جنگ اقتصادی، تهدیدات خود را آغاز کردند که در این زمینه اکنون آمریکایی‌ها برای ایجاد فشار و محدودیت در حوزه اقتصادی ما از این تهدیدات استفاده می‌کنند.

سردار جلالی استراتژی جدید آمریکا علیه ایران را جنگ ترکیبی دانست و بیان کرد: دشمن مردم را هدف اصلی اقدامات ضد ایرانی قرار داده است و با ابزار رسانه، سایبر و شبکه‌های اجتماعی اهداف خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی‌کنیم، گفت: راهبردی که مقام معظم رهبری انتخاب کرده‌اند، «مقاومت» است؛ پس استراتژی و راهبرد‌های ما هم باید بر همین اساس اتخاذ شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه به توسعه فضای سایبر و اینترنت اشاره کرد و گفت: پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، باعث کاهش کنترل دولت و افزایش تهدیدات شده است.

سردار جلالی هوشمندسازی اشیاء را یک تهدید برای کشور دانست و افزود: هوشمندسازی اشیاء در کنار قابلیت‌هایی که دارد، موجب ارتباط اجزای سیستم، تبادل داده‌ها، امکان برنامه ریزی و کنترل از راه دور نسبت به اشیا می‌شود به همین دلیل می‌تواند امکان نفوذ دشمن و کنترل از راه دور را به آن‌ها بدهد.

وی افزود: ما امروز با سیل هوشمندسازی اشیاء و دارایی‌هایمان و به نوعی با شهر هوشمند روبه‌رو هستیم؛ پس دشمنان می‌توانند با نفوذ در سیستم هوشمند، مدیریت شهری ما را در دست بگیرند. به همین دلایل وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سنگین می‌شود؛ زیرا سازمان‌های مختلف به میزان وابستگی به سایبر در معرض تهدید هستند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به حادثه بهمن سال ۹۵ اهواز گفت: حوادث اهواز نشان داد که کارکرد زیرساخت‌های ما به چه میزان وابسته به برق است و اگر این میزان وابستگی‌ها را مدیریت نکنیم، با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

سردار جلالی ادامه داد: در جلسات پدافند غیر عامل به این جمع‌بندی رسیدیم که در هر سازمان برای تداوم کارکرد‌ها باید زیرساخت‌ها دارای یک ژنراتور برق اضطراری باشند.

وی در ادامه به تهدیدات سایبری در حوزه پول و ارز اشاره کرد و گفت: دارایی‌های ما در حال تغیر ماهیت هستند؛ پس باید با ایجاد راهکار‌های عملی و مناسب از آن‌ها محافظت کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در پدافند غیر عامل باید تلاش کنیم تا میزان آسیب‌پذیری را کاهش دهیم، کنترل حوزه‌های مختلف را در اختیار داشته باشیم و علاوه بر این، تداوم کارکرد زیرساخت‌ها را هم در شرایط مختلف ادامه دهیم؛ لذا باید برای همه حوزه‌ها طرح پاسخ به تهدید را داشته باشیم و با آموزش مناسب و برگزاری رزمایش‌های متعدد، برای مقابله با تهدیدات دشمن، آماده باشیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار