کارشناس آموزش پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

اصل مهم پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری و خسارات جانی و مالی است

«محمود قدرتی» گفت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 06November 2018

اصل مهم پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری و خسارات جانی و مالی استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «محمود قدرتی» کارشناس آموزش پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جمع کارکنان تأمین‌ اجتماعی «سمنان» و «مهدیشهر»، با بیان این‌که اصل مهم پدافند غیرعامل بر کاهش آسیب‌پذیری و خسارات جانی و مالی است، اظهار داشت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در مصونیت و پایداری کشور، به فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه اشاره کرد و افزود: نگاه علمی به مسئله پدافند غیرعامل همواره مورد تاکید ایشان بوده است و آن را به‌عنوان یک اصل همیشگی معرفی می‌کند.

کارشناس آموزش پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به این‌که شناخت تهدید‌ها در هر حوزه بسیار مهم و ضروری است، اظهار داشت: در حال حاضر که استراتژی دشمنان پیرامون حوزه اطلاعاتی است، یادگیری و آموزش در این حوزه می‌تواند از بسیاری تهدید‌ها جلوگیری کند.

قدرتی با بیان این‌که برای کاهش خطرات می‌بایست برنامه‌ریزی اصولی برای آینده طراحی و پیش‌بینی کرد، تصریح کرد: خیلی از افراد از پدافند غیرعامل آگاهی چندانی ندارند؛ لذا آموزش برای کارکنان ادارات در مواقع بحران می‌تواند به پیشگیری از آسیب‌ها بسیار کمک کند.

وی با بیان این‌که اصل پدافند غیرعامل مردم محوری است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در پدافند غیرعامل عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، بنابراین اجرای تمام بند‌های این اصل خسارت‌های مالی به تجهیزات نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار