آذری جهرمی:

مدافعان سایبری توانمندی داریم/ راه خرابکاری سایبری را بر صهیونیست‌ها می‌بندیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف اصلی تهاجم‌های سایبری، مردم هستند و دشمنان بار‌ها این را اعلام کرده‌اند؛ اما اجازه خرابکاری را به آن‌ها نمی‌دهیم و در مجامع بین المللی، اقدامات آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۳۱۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ - 06November 2018

باید دفاع سایبری خود را تجهیز و تقویت کنیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ملی «پدافند غیر عامل و افزایش بازدارندگی سایبری در سایه حماسه حسینی» که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: تکمیل شبکه سیگنال‌رسانی زمینی یکی از مهم‌ترین اقدامات پدافندی در جهت مقابله با تهدید تحریم‌های این حوزه بویژه تحریم صدا و سیما بود که اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

وی با اشاره به دو حادثه گرد و غبار خوزستان در سال ۹۵ و زلزله سال ۹۶ کرمانشاه افزود: در یکی دو سال گذشته که با بلایای طبیعی در اهواز و کرمانشاه روبه‌رو بودیم، مخابرات می‌بایست در این شرایط ارائه خدمات خود را ادامه می‌داد، ولی خودش با مشکل روبه‌رو شد؛ به همین دلیل در یک سال اخیر تلاش کردیم با درس گرفتن از این اتفاقات، خدمات خود را به شکل بهتری ارائه دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین شبکه رینگ فیبر نوری تهران را طراحی کردیم که در مواقع بحران می‌تواند خدمات خوبی ارائه دهد؛ البته همچنان باید تلاش کنیم تا با اقدامات پدافندی در برابر بحران‌ها، توانمند باشیم.

آذری جهرمی همچنین اضافه کرد: پرداختن به بدافزار‌ها و ضد بدافزار‌های بومی یکی دیگر از اقدامات ما برای حفاظت از اطلاعات بود که با دانش بومی و توسط جوانان خودمان تولید و بکارگیری شد.

وی با اشاره به اینکه با دستور دولت وظیفه دفاع سایبری و ایجاد لایه دفاع سایبری را عهده‌دار هستیم، تصریح کرد: امروز در جهان با افراد شروری روبه‌رو هستیم که وقتی تهاجم می‌کنند، آب سد را هم مسموم می‌کنند؛ البته در فضای سایبر هم به همین شکل است و آن‌ها با تهاجم سایبری به زیرساخت‌های کشور به دنبال نابودی زیرساخت‌ها هستند.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: به عنوان مثال، حمله سایبری که روز گذشته رخ داد، حمله‌ای از پیش برنامه ریزی شده بود؛ اما متخصصان ما با پیش‌بینی این اقدام و زیر نظر گرفتن اقدامات آن‌ها توانستند روز گذشته به خوبی تلاش آن‌ها را بی اثر کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه این اقدام تنها از یک رژیم شرور برمی‌آید، تاکید کرد: ما به آن‌ها می‌گوییم که مدافعان سایبری بسیار خوبی داریم. امروز اقدامات فردی و گروهی سایبری به اقدام و تهدیدات سایبری دولتی سوق پیدا کرده است که نمونه این‌گونه اقدامات را می‌توان در فعالیت‌های سایبری رژیم صهیونیستی علیه ملت‌ها مشاهده کرد؛ بر این اساس باید اینگونه اقدامات در جهان اعلام شود تا جهان بیش از پیش با شرارت‌های آن‌ها آشنا شوند.

وی گفت: هدف اصلی این تهاجم‌های سایبری، مردم هستند و آن‌ها بار‌ها این را اعلام کرده‌اند؛ اما اجازه خرابکاری را به آن‌ها نمی‌دهیم و در مجامع بین المللی، اقدامات آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما تجارب خود را در اختیار کشور‌های دوست قرار می‌دهیم تا در برابر این‌گونه تهدیدات بتوانند از خود محافظت کنند؛ از سوی دیگر در داخل کشور نیز باید با همکاری و یکدلی، ایراد‌های امنیتی را پیدا و آن‌ها را ایمن‌سازی کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه باید دفاع سایبری را تقویت و شبکه ارتباطات مردمی را حفظ کنیم، گفت: اگر نفوذی به درون شبکه‌های ارتباطی و اپراتور‌ها صورت می‌گیرد، باید آن را اعلام کنیم؛ این نه‌تنها مشکلی را بوجود نمی‌آورد، بلکه موجب ایجاد رقابت برای مصون‌سازی هم می‌شود؛ پس بر این اساس باید دفاع سایبری خود را تجهیز و تقویت کنیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار