برنامه شاخص هفته وقف در بقاع متبرکه ایلام اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: در هفته وقف 12 عنوان برنامه شاخص در سطح بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 06November 2018

برنامه شاخص هفته وقف در بقاع متبرکه استان ایلام اجرا می شودبه گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت‌الاسلام «مرتضی عزیزی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار داشت: در هفته وقف سال جاری 12 عنوان برنامه شاخص در سطح بقاع متبرکه استان ایلام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در اربعین حسینی سال جاری، گفت: امسال سازمان اوقاف و امور خیریه، استان‌ها را در بخش خدمات اربعین حسینی تقسیم کردند که در مرز مهران شامل شش استان با محوریت استان ایلام موکبی به‌صورت مجتمع در مهران راه‌اندازی شد که کار اسکان، پذیرایی و فرهنگی در این مجتمع به زوار اربعین حسینی ارائه می‌شد.

عزیزی با اشاره به اینکه حدود 30 وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون ثبت‌ شده است، یادآور شد: از این تعداد 22 مورد انتفاعی ازجمله مسجد و حسینیه است و 8 مورد منفعتی شامل منزل و زمین است که برکات و منافع این موقوفات به‌صورت عام‌المنفعه است یعنی درآمدزا بوده و در برای کمک با نیازمندان مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 حجت‌الاسلام عزیزی، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی سراسری در مرحله شهرستان، استانی و کشوری، گفت: در مرحله کشوری مریم شفیعی رتبه اول حفظ قرآن کریم را در کشور و حسن فرخی مقدم رتبه دوم کشوری در رشته حفظ موضوعی و مرضیه پورتیمور حضور در مرحله نهایی و فینال را کسب کردند.

این مسئول یادآور شد: در هفته وقف برنامه‌های ویژه‌ای ازجمله حضور در صداوسیمای مرکز ایلام و ارائه گزارش از برنامه‌های هفته وقف، برگزاری مراسم تجلیل از یاوران وقف در استان ازجمله مسئولان و هیات‌ امنای بقاع متبرکه و واقفان خیراندیش از برنامه‌های هفته وقف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی وقف با بازاریان، حوزه‌های علمیه، دانشجویان، اصناف مختلف، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، برگزاری خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه با حضور مبلغین مذهبی، غبارروبی بقاع متبرکه در سطح استان، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان استانی، از جمله برنامه‌های هفته وقف در این استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار