نشنال اینترست:

کیفیت موشک‌های ایران هر روز بهتر می‌شود

یک نشریه تحلیلی با اشاره به اینکه 2 حمله موشکی اخیر ایران به اهداف دشمنان، پرقدرت‌ترین حملات ایران در 20 سال اخیر بوده، نوشت که موشک‌های ایران روز به روز بهتر می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ - 06November 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک نشریه مطرح آمریکایی روز سه‌شنبه در مطلبی به کیفیت مناسب و در حال ارتقاء موشک‌های ساخت ایران اشاره کرد.

به نوشته پایگاه خبری «نشنال اینترست»، ایران درحال تداوم توسعه فزاینده موشک‌های برد بلند و شلیک موشک‌های برد کوتاه خود با وجود درخواست‌های دولت آمریکا در رها کردن کامل ساخت هرگونه موشکی است که ممکن است به طور فرضی قادر به حمل کلاهک اتمی باشد.

بر اساس این گزارش، ایران در هشتم سپتامبر (شنبه 17 شهریور) و یکم اکتبر 2018 (دوشنبه نهم مهر) موشک‌های «ذوالفقار»، «قائم _1» و «فاتح _ 110» را به مواضع دشمنانش در کردستان عراق شلیک کرد. این حملات پرقدرت‌ترین حملات موشکی این کشور نزدیک به بیست سال اخیر بود.

در حمله مهر ماه که موشک‌های ذوالفقار و قائم _1 شلیک شدند، اهداف داعش در نزدیک مرز شرقی سوریه و شهرستان «بوکمال» هدف قرار گرفتند. موشک‌های فاتح _ 110 نیز که در شهریور شلیک شدند به کرد‌های مخالف ایران مستقر در کردستان عراق ضربه وارد کرد و دست‌کم 17 نفر از آن‌ها کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

این نشریه با اشاره به سلسله حوادث رخ داده در زمینه برجام و خروج دولت آمریکا از آن نوشت: در حالی که در روز دوشنبه واشنگتن تحریم‌های جدیدی را بر ایران اعمال کرد و بخش‌های مالی، انرژی، کشتیرانی، هواپیمایی و بانکی این کشور را هدف تحریم‌ها قرار داد، اما واقعیت این است که تهران از مفاد برجام پیروی کرده و در پی توسعه سلاح اتمی نیست. این کشور تنها ساخت و توسعه موشک‌های بالستیک را ادامه داده که همگی کلاهک‌های متعارف را حمل می‌کنند و بنابراین مشمول توافق هسته‌ای سال 2016 نمی‌شدند، اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواهان قطع این برنامه‌ها از سوی تهران است.

مرکز مطالعات راهبردی بین‌الملل مستقر در واشنگتن دی. سی درباره توان موشکی ایران نوشته است: «ایران بزرگترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه با هزاران موشک برد کوتاه، متوسط و کروز با قابلیت حمله به اسرائیل را دارد.»

بر این اساس، ایران، چون آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس موشک بین قاره‌ای که بر آن‌ها کلاهک‌های اتمی نصب می‌شوند را ندارد.

این نشریه در خاتمه با انتقاد از راهبرد ترامپ در لغو برجام پیش‌بینی کرد که آمریکا احتمالا تهدید‌ها علیه ایران را ادامه داده درحالی‌که ایران نیز به توسعه هرچه بیشتر موشک‌های قدرتمند ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار