مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در مازندران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در ۲۶ آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۳۱۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ - 06November 2018

برگزاری همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در جلسه ستاد استانی هماهنگی همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار مازندران برگزار شد، به اهمیت نقش مازندران در آزادسازی و بازسازی این شهر پرداخت و اظهار داشت: در این راستا از سال های گذشته برنامه های بزرگداشت این حماسه را در سطح استان برگزار کردیم.

وی افزود: امسال نیز همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» را به میزبانی دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار خواهیم کرد.

ملکی به بیان اهداف این همایش پرداخت و گفت: یکی از اهداف، پرداختن و یادآوری نقش مازندران در آزادسازی و بازسازی این شهر است که تاکنون مورد اغفال واقع شده است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به نقش ارتش، نیروی انتظامی و گروه جنگ های نامنظم شهید چمران در جریان آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: همچنین سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» از شهدای محوری این حماسه محسوب می شود.

ملکی نامگذاری یکی از خیابان های سوسنگرد را به نام شهدای مازندران یکی از اقدامات در سوسنگرد عنوان کرد و افزود: همچنین در تلاش هستیم با همکاری مسئولین سوسنگرد یادمانی هم با نام  سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» در این شهر ایجاد شود.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران همچنین از چاپ کتاب «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» به عنوان یکی از اقدامات مهم انجام شده در راستای پاسداشت حماسه آفرینی های مردم مازندران در سوسنگرد خبر داد و گفت: این کتاب توسط اداره کل حفظ آثار مازندران و با همکاری ستاد کنگره شهدا (سپاه کربلا) تدوین شد.

ملکی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: مردم مازندران در شرایطی که میزبان 50 هزار مردم جنگ زده بودند و 10 یگان را هم در جبهه ها پشتیبانی می کردند، شهر سوسنگرد را با هزینه ای نزدیک به 300 میلیون تومان که بر مبنای محاسبه روز و قیمت ارز و سکه قریب به 352 میلیارد تومان می شود، بازسازی کردند.

این مسئول همچنین بر ضرورت انتقال حماسه ها و رشادت های مردم مازندران در آزادسازی و بازسازی سوسنگرد به نسل جوان و نوجوان تأکید کرد و افزود: در این راستا نقش شهید «علی غیور»، خیانت های بنی صدر، فرمان حضرت امام مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود»، تدبیر مقام معظم رهبری با توجه به نامه ای که به فرمانده لشکر 92 زرهی نوشتند و تلاش ایشان برای آزادسازی سوسنگرد، نقش گروه شهید چمران به عنوان فرمانده جنگ های نامنظم، نقش ارتش، هوانیروز، سپاه، مردم و عشایر سوسنگرد، ژاندارمری و کمیته باید مورد توجه قرار بگیرد و به نحو احسن پرداخته شود.

وی همچنین بر ضرورت نامگذاری خیابان ها و اماکن عمومی در شهرهای استان به نام سوسنگرد تأکید کرد و آن را یکی از راه های انتقال و بزرگداشت این حماسه به نسل حاضر و آینده دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار