معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح:

بها دادن به دشمن و پایین آوردن خودمان عین خیانت است

سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» گفت: اینکه به دشمن بها می‌دهیم و خودمان را پایین می‌آوریم، عین خیانت است، حالا این کار به واسطه هر کس که انجام شده باشد. امروز ما در دنیا جایگاه بسیار بالایی داریم و جایگاه ما یک جایگاه مادی نیست بلکه یک جایگاه معنوی و تکلیفی است.
کد خبر: ۳۱۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ - 07November 2018

جایگاه امروز کشور ما با خون شهدا به دست آمده استبه گزارش دفاع پرس از اهواز، سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، امروز (چهارشنبه) در مراسم چهلم شهدای حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، ضمن تسلیت شهادت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: خوزستان سرزمین ویژه‌ای است؛ سرزمینی که بخشی از تاریخ انقلاب با آن پیوند خورده است، سرزمینی که وقتی انسان از دروازه‌های آن وارد می‌شود، احساس می‌کند از دروازه‌های بهشت وارد شده است. این سرزمین به خون هزاران شهید متبرک شده است. خوزستان سرزمینی است که پایه‌های استحکام جمهوری اسلامی در آن بنا نهاده شده است، خوزستان در استحکام و قدرت درونی نظام سهم بزرگی داشته است.

وی افزود: اگر ما در صد‌ها کیلومتر دورتر دشمن را زمین‌گیر کرده‌ایم، آموزش این مقاومت از این سرزمین شروع شده است. واقعیت این است که خوزستانی باید به خود ببالد که از پس چنین انقلاب عظیمی برآمده و در این خصوص سرافراز بوده‌اند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ما فراز و نشیب‌های زیادی را در ۴۰ سالگی انقلاب و در طول این ۴۰ سال داشته‌ایم. اگر به بسیاری از چیز‌هایی که آن‌ها را تلخ احساس می‌کنیم به چشم معنویت و تکلیف بنگریم، می‌بینیم که این چیز‌ها در واقع بسیار شیرین هستند. حوادثی که در طول این ۴۰ سال رخ داده‌اند نیز از این نظر شیرین هستند. از دید خانواده شهید، شهادت این افراد یک مصیبت است، اما از دید معنوی این حوادث بسیار شیرین است. یکی از رموز شکست ناپذیری انقلاب اسلامی نیز همین نگاه است.

سردار شکارچی تاکید کرد: امروز می‌بینیم که دغدغه دنیا قتل عام مردم مسلمان نیست. دغدغه مردم کشته شدن کودکان گرسنه یمنی نیست. این کشور‌ها فعالیت‌های خود را بسیار هوشمندانه انجام می‌دهند. باید هوشیار باشیم. می‌توان گفت که آل سعود خادم حرمین شریفین است یا خائن حرمین شریفین؟

وی خاطرنشان کرد: آل سعود، صهیونیستی است که قاب و نقاب اسلامی به چهره زده است. از یک طرف قرآن چاپ می‌کند و از ظرف دیگر دستور می‌دهد که قرآن‌ها را آتش بزنند. از یک سو دستور می‌دهد مسجد بسازند و از سوی دیگر برای تخریب مساجد پول می‌پردازد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: اگر کمی به عقب بازگردیم می‌بینیم که وهابیت در اولین اقدام خود به مرکز علمای شیعه حمله کرد و آن‌ها را قتل عام کرد. در سال ۱۲۱۸ به طائف حمله کردند و حتی به کودکان شیرخواره و کودکانی که در شکم مادرشان بودند هم رحم نکردند و آن‌ها را کشتند. آن‌ها تمام آثار اسلامی از جمله محل ولادت پیامبر، بارگاه ائمه، خانه حضرت خدیجه، خانه حضرت زهرا (س) و... را تخریب کردند.

سردار شکارچی ادامه داد: اگر به این افراد فرصت داده شود، مسجدالنبی و کعبه را نیز تخریب می‌کنند. تفکر وهابیت بسیار خطرناک است. این تفکر یعنی صهیونیست با نقاب وهابیت. اساس و پایه تفکری که موجب حمله تروریستی ۳۱ شهریورماه در اهواز بود نیز همین تفکر است و پدیده «داعش»، «القاعده»، «النصره» و «جندالشیطان» در سیستان و بلوچستان  نیز نتیجه همین تفکر است.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا با یک تابلو دروغین برای مردم حرف از حقوق بشر می‌زند. اما وقتی در افغانستان کودکان افغانی کشته می‌شوند سربازان آمریکایی با این بچه‌ها عکس یادگاری می‌گیرند تا برای خانواده هایشان ارسال کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ۴۰ سال در کشور ما این توطئه‌ها وجود داشتند، عده‌ای در کشور تصویرسازی غلط می‌کنند و کوه ما را کاه معرفی کرده و کاه دشمن را کوه معرفی می‌کنند. ما باید به خودمان ببالیم که تمام دنیا می‌خواست در سوریه کاری انجام دهد، اما به واسطه مستشاری ایران نتوانست کاری از پیش ببرد. همه دنیا بسیج شد که خوزستان را تصرف کند و ما در جنگ تحمیلی با بیش از ۳۰ کشور جهان درگیر بودیم.

سردار شکارچی گفت: اگر تانکی از تانک‌های دشمن منفجر می‌شد به سرعت تانک دیگری جایگزینش می‌شد، اما ما در همین دوران به سیم‌خاردار محتاج بودیم و حتی کفش نداشتیم که به رزمنده‌های‌مان بدهیم، اما در نهایت کاری از پیش نبردند و بعد از آزادسازی خرمشهر همه دنیا بسیج شدند تا صدام سقوط نکند و امروز نیز همه دنیا بسیج شده‌اند تا اسرائیل سقوط نکند، این تصویر واقعی ما است، تصویر واقعی دشمن مثل کسی است که در یک چاه افتاده است و فریاد می‌زند که نجاتم دهید.

وی تصریح کرد: اینکه به دشمن بها می‌دهیم و خودمان را پایین می‌آوریم، عین خیانت است، حالا این کار به واسطه هر کس که انجام شده باشد. امروز ما در دنیا جایگاه بسیار بالایی داریم و جایگاه ما یک جایگاه مادی نیست بلکه یک جایگاه معنوی و تکلیفی است؛ لذا ما با روحیه حسینی و عاشورایی و با فرهنگ مهدوی تلاش می‌کنیم به جهانِ ظلم پایان دهیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: هدف راهبردی انقلاب، دفاع از مظلومین و بسترسازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است. جایگاه امروز ما با خون شهدا به دست آمده است و آبیاری این درخت تنومند با خون جوانانی انجام شده است که پاک‌ترین، شجاع‌ترین و جوانمردترین افراد هستند؛ لذا خوشا به حال کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و به انقلاب پشت نمی‌کنند، کسانی که این مسیر را تا آخر طی می‌کنند سعادتمند هستند و سعادتمندترین این افرد نیز شهدا هستند. شهدای ۳۱ شهریور، این سرزمین را دوباره آبیاری کردند و دوباره به این ملت روح دمیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها