واکنش بحرینی‌ها به حکم حبس ابد شیخ سلمان

معارضان بحرینی مقیم خارج بحرین در یک کنفرانس مطبوعاتی،‌ حکم دادگاه آل خلیفه در حبس ابد شیخ سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را محکوم کردند.
کد خبر: ۳۱۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ - 07November 2018

واکنش بحرینی‌ها به حکم حبس ابد شیخ سلمانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کنفرانس معارضان بحرینی مقیم خارج در واکنش به حکم حبس ابد شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دو نفر دیگر از معارضان در لندن از لحظاتی پیش آغاز شده است.

دادگاه استیناف رژیم آل‌خلیفه روز یکشنبه 13 آبان، حکم حبس ابد شیخ علی سلمان و دو نفر دیگر از رهبران معارضان رژیم بحرین به‌نام‌های شیخ حسن سلطان و علی الاسود را به‌اتهام واهی جاسوسی برای قطر صادر کرده است.این دادگاه حکم تبرئه شیخ سلمان و دو همراه وی از اتهامات وارده را لغو کرد.

رژیم بحرین این سه رهبر  معارض را در پی مشارکت در مذاکرات پایان بحران در اوایل 2011 در چارچوب ابتکار آمریکایی قطری برای راه‌حل سیاسی به جاسوسی برای دوحه متهم کرده بود.

استیف بیل فعال حقوق بشری انگلیسی در سخنانی حکم آل خلیفه علیه شیخ سلمان را مغایر با حقوق بشر دانست و آن را محکوم کرد.

در ادامه این کنفرانس که آن را شبکه الجزیره مباشر پخش می‌شود،‌سعید شهابی از معارضان برجسته بحرینی به ایراد سخن پرداخت و حکم حبس ابد شیخ علی سلمان را محکوم کرد.

علی الفایز یکی دیگر از معارضان بحرینی تاکید کرد اقدامی که نظام بحرین علیه شیخ علی سلمان انجام داد، دیکته شده از سوی حکومت سعودی بود.

الفایز خاطر نشان کرد حکم علیه علی سلمان نشانه‌ای بر فساد دستگاه قضایی است، چرا که در ابتدا شیخ علی سلمان تبرئه شد، اما مجددا وی را به حبس ابد محکوم کردند.

وی تاکید کرد نظام سعودی نقش ویرانگری را در بحرین و خلیج (فارس) در پیش گرفته است.

الفایز حمایت آمریکا و  انگلیس از رژیم آل خلیفه را سبب تشویق این رژیم به ارتکاب بیشتر جنایات و نقض حقوق دانست.

علی الفایز تاکید کرد اتهام وارده علیه شیخ علی سلمان مبنی بر جاسوسی برای قطر مضحک است.

وی خاطر نشان کرد نظام بحرین خواهان راه حل‌های سیاسی نیست و همچنان به برخورد امنیتی ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار