نماینده رهبر شیعیان نیجریه در ایران:

انقلاب اسلامی ایران نقش عمده‌ای در بیداری اسلامی داشت

«محمد حسن شجاعی فرد» گفت: انقلاب اسلامی ایران نقش عمده‌ای در بیداری اسلامی داشت و مردم به تدریج با تفکر امام (ره) و انقلاب آشنا شده و مکتب اهل بیت در جهان صادر شد.
کد خبر: ۳۱۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ - 07November 2018

به گزارش دفاع پرس از سمنان، «محمد حسن شجاعی فرد» نماینده رهبر شیعیان نیجریه در ایران در نشست خبری پیش از برگزاری سومین بزرگداشت «مجاهدان در غربت» در دانشگاه دامغان اظهار داشت: علمای نیجریه هم چون شیخ ابراهیم زکزاکی و شهدای دیگر کشور نیجریه، سبب توسعه اسلام در تمام آفریقا شدند و نشان دادند توسعه اسلام تنها به زبان نیست.

وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد اندکی شیعه در کشورهای منطقه وجود داشت اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب در ایران، حرکت اسلام و شیعه در منطقه آغاز شد.

نماینده شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در ایران گفت: امروز در بسیاری از کشورهای آفریقایی، اروپا و شرق آسیا مکتب اهل بیت توسعه پیدا کرده است.

شجاعی فرد افزود: کشور نیجریه یکی از این کشورها بود که امروز 13 الی 14 میلیون پیرو مکتب اهل بیت دارد و برگزاری این بزرگداشت ها می تواند به معرفی و توسعه مکتب اهل بیت در جهان کمک کند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نقش عمده ای در بیداری اسلامی داشت و مردم به تدریج با تفکر امام (ره) و انقلاب آشنا شده و مکتب اهلبیت در جهان صادر شد.

وی گفت: قدرت اهل بیت نشان داد می تواند حکومتی چون پهلوی را سرنگون کرده و مجاهدان کشورهای منطقه را بیدار کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها