آژیر خطر برای نیروهای یمنی به صدا درآمد/ نیروهای شورشی به ورودی‌های الحدیده رسیدند+ نقشه میدانی و عکس

صدها تن از نیروهای شورشی با پشتیبانی هوایی و دریایی ائتلاف، عملیات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی در محور شرقی استان الحدیده انجام دادند.
کد خبر: ۳۱۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ - 07November 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، صدها تن از نیروهای شورشی با پشتیبانی هوایی و دریایی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی، عملیات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی در محور شرقی استان الحدیده انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگویی اعلام کرد:

نیروهای شورشی حملات سنگین خود را از حومه شرقی شهر الحدیده آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند منطقه «کیلومتر ۱۰» را به اشغال دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان این که منطقه «کیلومتر ۱۰» در حد فاصل شهر الحدیده و منطقه «کیلومتر ۱۶» واقع شده است، گفت: نیروهای شورشی با پشتیبانی گسترده هوایی ائتلاف توانستند به سمت مناطق شمالی منطقه «کیلومتر ۱۰» پیشروی کنند.

وی افزود: نیروهای شورشی پس از درگیری های سنگین در حومه شمالی منطقه «کیلومتر ۱۰» و اشغال مناطق بیابانی در این محور به شمال شرق شهر الحدیده رسیدند تا زنگ خطر به صورت جدی برای نیروهای یمنی به صدا درآید.

 

این منبع میدانی گفت: پیشروی نیروهای شورشی در محور شمالی منطقه «کیلومتر ۱۰» و رسیدن آنان به شمال شهر الحدیده در حالی صورت گرفته که نیروی هوایی و دریایی ائتلاف در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۱۲۵ مرتبه مواضع نیروهای انصارالله و ارتش یمن را هدف قرار داده است.


وی افزود: نیروهای ائتلاف و شورشی پس از ناکام ماندن در منطقه «کیلومتر ۱۶» حالا درصدد هستند با ادامه پیشروی در محور شمالی منطقه «کیلومتر ۱۰» به شمال شرق شهر الحدیده نفوذ کنند و نیروهای یمنی را در جنوب شهر دور بزنند.

در حال حاضر، آخرین خبرها از دروازه های شمال شرق شهر الحدیده حاکیست، نیروهای ارتش و انصارالله یمن با وجود حملات سنگین هوایی ائتلاف به شدت در مقابل نیروهای شورشی مقاومت می کنند و در تلاش هستند از ورود آنان به شهر جلوگیری کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای شورشی تاکنون دانشگاه مهندسی را در شمال شرق شهر الحدیده به اشغال درآورده اند و خود را به ورودی محله « ۷ جولای» رسانده اند که با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شدند.

از حومه شرقی محله «سلخانه» خبر می رسد، شهرک صنعتی «الصالح» همچنان در کنترل نیروهای یمنی است؛ گزارش ها حاکیست این منطقه به گورستانی برای نیروهای شورشی تبدیل شده است.

 

 
به گزارش مشرق، پیشروی نیروهای شورشی فقط از محور شمالی منطقه «کیلومتر ۱۰» صورت نگرفته و آنان با پشتیبانی هوایی ائتلاف از غرب این منطقه هم به سمت نیروهای یمنی در محور شرقی شهر الحدیده هجوم آوردند.
 
به گفته منابع میدانی، نیروهای شورشی با ادامه پیشروی ها در این محور درصدد هستند میدان «المطاحن» یا همان منطقه «کیلومتر ۷» را در محور شرقی شهر الحدیده به اشغال دربیاورند اما با مقاومت نیروهای یمنی روبه رو شده اند.
 
از محور شرقی و جنوبی فرودگاه الحدیده خبر می رسد، درگیری ها به صورت پراکنده ادامه دارد اما نیروهای شورشی در جنوب غرب فرودگاه توانستند میدان « جمال» و دانشگاه پزشکی را به اشغال دربیاورند و خود را به ورودی دانشگاه «الحدیده» و نزدیکی محله « الربصه» در جنوب شهر  برسانند.
 

با وجود حملات سنگین هوایی ائتلاف، نیروهای کمکی به این محور اعزام شده اند تا از سقوط مناطق و نفوذ نیروهای شورشی به جنوب شهر الحدیده جلوگیری کنند و درگیری های سنگین همچنان ادامه دارد.
 
همزمان با درگیری های سنگین، پهپادهای انصارالله به پرواز درآمده اند و مواضع نیروهای شورشی را در حومه شهر الحدیده هدف قرار می دهند؛ در ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۸۷ تن از نیروهای شورشی در جران حملات پهپادی کشته و زخمی شدند.
 
 ۴۰ خودروی نظامی، زرهی و نفربر نیروهای شورشی در حملات پهپادی هم منهدم شده است؛ به گفته منابع میدانی عمده پیشروی نیروهای شورشی در دو روز گذشته با حملات سنگین هوایی ائتلاف به دست آمده است.
 

جنگنده های ائتلاف مناطق مسکونی را هم در شهر الحدیده به شدت هدف قرار می دهند تا فشار را بر روی مردم چند برابر کنند و نیروهای یمنی را مجبور به عقب نشینی کنند.
 
منبع: مشرف
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار