ماموستا امین راستی:

مردم اهل سنت کردستان از بهترین مریدان امام رضا (ع) هستند

ماموستا امین راستی ماموستا برجسته اهل سنت سنندج گفت: اکثر مردم کردستان مسلمانان شافعی مذهب هستند و بر اساس مبانی فقهی و عقیدتی خویش احترام ویژه‌ای را برای خاندان رسول الله(ص) قائل هستند.
کد خبر: ۳۱۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ - 08November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، نام پیامبر و اهل‌بیتش که می‌آید، فرقی نمی‌کند مسلمان باشی، فرقی نمی‌کند چه دین و مذهبی داری، فرقی نمی‌کند که در کجای جهان زندگی می‌کنی.

نام حسین و عاشورا در همه جهان پیچیده است و یک جهان او را می‌شناسند و برایش احترام می‌گذارند.

اما داستان ایرانی‌ها متفاوت است؛ ایرانی‌ها چه شیعه باشند چه ارمنی باشند و چه اهل تسنن، امام هشتم شیعیان را صاحب کشور می‌دانند، همه ایران به او تکیه می‌کنند، برای حاجات خود نذر او می‌کنند و برایش جایگاه والایی قائل‌اند؛ او نگینی است بر خاتم انگشتری ایران، پشتوانه یک ملت ۸۰ میلیونیست که کوچک و بزرگ، مرد و زن، جوان و پیر حاجت‌های خود را از او می‌خواهند و می‌گیرند.

 امام رضا (ع) در سال 148 هجرى قمرى يعنى حدود (1250) سال پيش در شهر مدينه به دنيا آمد. پدر ايشان امام موسى بن جعفر(ع)، يعنى امام هفتم شيعيان و مادرشان بانويى بزرگوار و خردمند به نام (تكتم) يا (نجمه) بود. امام رضا(ع) در همان سالى زاده شد كه پدربزرگ ايشان، يعنى حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسيد.

مردم اهل سنت کردستان از بهترین مریدان امام رضا (ع) هستند 

ماموستا امین راستی ماموستا برجسته اهل سنت سنندج اظهار کرد: اکثر مردم کردستان مسلمانان شافعی مذهب هستند و بر اساس مبانی فقهی و عقیدتی خویش احترام ویژه‌ای را برای خاندان رسول الله(ص) قائل هستند.

وی افزود: اهل سنت کردستان دارای ارادت ویژه‌ای به اهل بیت (علیهم السلام) هستند و تاکنون با هزاران اثر ادبی، داستانی، شعر و آثار فرهنگی و هنری کردستانی‌ها در خصوص اهل بیت (ع) و امام رضا(ع) این ارادت خود را ثابت کرده‌اند که ممکن است برخی از مردم با این مساله آشنا نباشند.وی با بیان اینکه مردم کردستان در فرهنگ خود از امام هشتم به عنوان امام رضا (ع) غریب یاد می کنند یادآور شد:  ادبا، مشاهیر و بزرگان کرد زبان شافعی مذهب ارادت بسیار زیاد و خاصی به حضرت امام رضا(ع) داشتند و دارند به نحوی که در هر جایی که از ایشان یاد می کنند، به نام سلطان خراسان و سر آمد اولیا از حضرت نام می برند. 

وی با اشاره به تاریخ ادبیات و منابع دینی و فرهنگی کردهای اهل سنت عنوان کرد: این قشر از جامعه ایران اسلامی همانطور که به اصحاب رسول اکرم(ص) ارادت خاصی دارند به اهل بیت آن حضرت نیز عشق می ورزند. 

به گفته امام جمعه موقت سنندج، در کتب روایی و حدیثی اهل سنت نام اکثر ائمه اهل بیت به وضوح به چشم می خورد و از روایات آن بزرگواران در همه محافل استفاده می شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار