برپایی مراسم سوگواری شهادت امام رضا (ع) در دفتر رهبر انقلاب در قم

مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا (ع) امروز پنجشنبه با حضور مسئولان و قشر‌های مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 08November 2018

به گزارش دفاع پرس از قم، مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا (ع) روز پنجشنبه با حضور قشر‌های مختلف مردم، مسئولان، روحانیان و فضلای حوزه علمیه در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: طبق روایت‌ها زیارت قبر مطهر حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) بالاترین ثواب را دارد و بنابر روایات مختلف زیارت قبر امام رضا (ع) نیز اجر و ثواب زیادی دارد.

وی افزود: وقتی کل روایت‌هایی که برای ارزش زیارت ائمه اطهار (ع) نقل شده را بررسی می‌کنیم، زیارت هیچ امامی به اندازه حضرت سید الشهدا (ع) ثواب ندارد، و بعد به زیارت امام رضا (ع) تاکید زیادی شده است.

مومنی زیارت مرقد امام هشتم را برطرف کننده نیاز‌های مادی و معنوی انسان‌ها دانست و گفت: زیارت آن امام همام زنگار را از دل‌ها می‌زداید، و آسیب‌هایی که به قلب در اثر عوارض دنیا حادث شده را نیز از بین می‌رود، و به شرطی که همراه با معرفت و شناخت باشد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر اسلام (ص) پس از حضرت فاطمه زهرا (س) امام رضا (ع) را نیز پاره تن خود خطاب کردند، و وعده دادند، هر کس هر گرفتاری و پریشانی در دنیا دارد، برای رهایی از آن به زیارت آن امام همام برود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار