خرازی در دیدار رئیس جمهور سابق اتریش:

جامعه بین‌المللی توجه ویژه‌ای به پایان جنگ در یمن داشته باشد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور، جنگ یمن را ظالمانه توصیف و از اینکه دنیا به این مسئله توجه نمی‌کند ابراز تاسف کرد و خواستار این شد که جامعه بین‌الملل توجه ویژه‌ای به پایان جنگ یمن داشته باشد.
کد خبر: ۳۱۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ - 09November 2018

جامعه بین‌المللی توجه ویژه‌ای به پایان جنگ در یمن داشته باشدبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که به دعوت میزبان اتریشی جهت شرکت در بیست و دومین مجمع اروپایی در اتریش به سر می‌برد، با «هاینس فیشر» رئیس جمهور سابق این کشور ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو ۲ طرف درباره روابط ۲ کشور، روابط ایران و اروپا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

خرازی در این ملاقات، با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است و متاسفانه آمریکا با نقض برجام دیگر قابل اعتماد نیست. یکی از دلایلی که ایران آمادگی ندارد با دولت فعلی آمریکا وارد گفت‌وگو شود، به این سبب است که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.

وی در ادامه به نقش ثبات دهنده ایران در منطقه، به‌ویژه مبارزه با گروه‌های تروریستی و یاری رساندن به دولت‌های عراق و سوریه توضیحاتی ارائه داد.

خرازی نیز جنگ یمن را ظالمانه توصیف کرد و از اینکه دنیا و به ویژه جهان غرب به این مسئله توجه نمی‌کند و برای کشورهایی که مردم این سرزمین و مدارس و بیمارستان‌ها را ویران می‌کنند، ابراز تاسف کرد و خواستار این شد که جامعه بین‌المللی توجه ویژه‌ای به پایان جنگ در یمن داشته باشد.

همچنین در این ملاقات، «فیشر» رئیس جمهور سابق اتریش نیز اظهار داشت: تحولات مهمی در منطقه و به‌ویژه در رابطه با ایران و تحریم‌های جدید آمریکا رخ داده است.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت ایران بتواند این مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به مسائل منطقه و به ویژه یمن، گفت: در این سرزمین، جنگ باعث بدبختی مردم شده و باید فرصت‌هایی فراهم کرد که این جنگ پایان یابد.

«فیشر» همچنین اظهار امیدواری کرد که ارسال سلاح به کشورهایی که علیه یمن می‌جنگند، متوقف شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار