توسط وزارت ارشاد صورت می‌گیرد؛

اهدای ۳۵۰ میلیون ریال کتاب به استان‌ها همزمان با هفته «کتاب»

همزان با هفته کتاب، دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر یک از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال کتاب اهدا می‌کند.
کد خبر: ۳۱۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ - 09November 2018

اهدای 350 میلیون ریال کتاب به استان‌ها/ اجرای طرح کتابنوشبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به همزمانی هفته «وحدت» با هفته «کتاب»، به هر یک از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال کتاب اهدا می‌کند.

این کتاب‌ها در موضوعات دینی و آیینی هستند و جزئیات اهدای این آثار به زودی از سوی این دفتر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پیش از این نیز دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت راهپیمایی زائران حرم حضرت سیدالشهدا (ع) در آستانه اربعین حسینی و با رویکرد ارتقای فرهنگ مطالعاتی و ترویج کتابخوانی در زمینه موضوعات آیینی و دینی، نزدیک به  ۳۰ هزار نسخه کتاب با ارزش ریالی نزدیک به ۳ میلیارد ریال را به ۲ استان ایلام و خوزستان ارسال کرده بود که این کتاب‌ها با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان‌ها در سه مرز «مهران»، «چزابه» و «شلمچه» توزیع شدند.

معرفی کتاب برای گروه‌های سنی مختلف در صدا و سیما

همچنین همزمان با هفته کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پخش کلیپ‌های ترویجی با موضوع معرفی کتاب برای گروه‌های سنی مختلف به منظور پخش از صدا و سیما در این هفته خبر داد.

این اقدام در راستای اجرای طرح «کتابنوش» از سوی این نهاد فرهنگی در ایام بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد.

بر اساس این طرح بیش از ۱۰ فیلم کوتاه از معرفی کتاب‌های کانون در گروه‌های سنی مختلف توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری ساخته و نمایش داده خواهد شد.

همچنین کتاب‌های خوانده شده افراد در فضای مجازی منتشر و در شبکه‌های مجازی اشتراک‌گذاری خواهند شد.

با هماهنگی‌های انجام شده میان روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با صدا و سیما، همزمان با هفته کتاب کلیپ‌های کوتاه معرفی کتاب از شبکه دوم سیما نیز پخش خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۵۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها