توئیت «بعیدی‌نژاد» درباره افشاگری خبرنگار «گاردین»

سفیر ایران در لندن با اشاره به افشاگری «کمالی دهقان» خبرنگار گاردین درباره«ایران اینترنشنال»، گفت: مقامات ذی‌ربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آن‌ها در تماس است.
کد خبر: ۳۱۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ - 09November 2018

توئیت بعیدی‌نژاد درباره افشاگری خبرنگار گاردینبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن؛ در پی اظهارات «سعید کمالی دهقان» خبرنگار «گاردین» مبنی بر اینکه «خاشچقی» قبل از مرگش اطلاعات مربوط به تاسیس شبکه «ایران اینترنشنال» را افشا کرده بود، در توئیتش نوشت: «آقای «کمالی دهقان» خبرنگار «گاردین» در اقدامی شجاعانه تایید کرد که «خاشقچی» قبل از مرگ خود، اطلاعات مربوط به تاسیس شبکه فارسی «ایران اینترنشنال» توسط مقامات عالی سعودی را نزد وی افشا کرده است. مقامات ذی‌ربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آن‌ها در تماس است.»

«سعید کمالی دهقان» روزنامه‌نگار «گاردین» امروز (جمعه) مدعی شده که «جمال خاشقچی» روزنامهنگار سعودی مقیم آمریکا به دلیل افشای پشت پرده حمایت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از یک شبکه ماهواره‌ای معاند و فارسی زبان مستقر در انگلیس کشته شده است.

بنابر این گزارش، این روزنامه‌نگار گاردین در پیامی که در صفحه توئیترش امروز (جمعه) منتشر کرد، نوشت: «من می‌توانم تأیید کنم که «جمال خاشقچی» به این دلیل کشته شد که صبح روز ۲۶ سپتامبر از استانبول تلفنی با من صحبت کرد و این مسئله را افشا کرد که بودجه شبکه «ایران اینترنشنال» از جانب «محمد بن سلمان» و «سعود القحطانی» تأمین شده است».

این روزنامه‌نگار مستقر در لندن در ادامه، مخاطبان خود را به گزارشی ارجاع داده که برای روزنامه گاردین در این رابطه نوشته و این روزنامه آن را در روز چهارشنبه ۳۱ اکتبر (۹ آبان‌ماه) منتشر کرده بود.

روزنامه گاردین در این گزارش اختصاصی نوشته بود، بودجه شبکه فارسی‌زبان مستقر در انگلیس به نام «ایران اینترنشنال»، از یک شرکت خارجی تامین می‌شود که مدیر آن تاجری از عربستان سعودی و مرتبط با «محمد بن سلمان» است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها