حضور فیلمی با ۱۰۰ بازیگر سوری در جشنواره فیلم مقاومت

«زندان حلب» جدیدترین فیلم نجدت «أنزور» کارگردان سوری با آوازه جهانی و خالق اثر «پادشاهی شن‌ها» در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۳۱۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 09November 2018

حضور فیلمی با 100 بازیگر سوری در جشنواره فیلم مقاومتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در فیلم «زندان حلب» «نجدت انزور» کارگردان سوری که اکنون در قامت عضو پارلمان سوریه فعالیت می‌کند، گوشه‌هایی از روز‌های پرالتهاب زندان مرکزی حلب و ایستادگی و مقاومت مدافعان این زندان برابر شدیدترین هجمه‌های تروریست‌ها در قالب یک اثر ۲ ساعته به تصویر کشیده شده است. در این فیلم ۱۰۰ بازیگر سوری بازی می‌کنند.

این فیلم در بخش‌های بین‌الملل و «عماد مغنیه» پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» حضور دارد.

«نجدت أنزور» در طول سال‌هایی که از بحران سوریه می‌گذرد، فیلم‌های متعددی ساخته است که مهم‌ترین آن‌ها فیلم «مملکه الرمال» (پادشاهی شن‌ها) بود که جنجال زیادی در محافل سعودی و جهان عرب به دنبال داشت؛ فیلمی که به تاریخ تاسیس آل سعود و پشت پرده آن پرداخت. این فیلم باعث شد که این کارگردان به مرگ تهدید شود.

یکی دیگر از آثار مطرح «انزور»، فیلمی است که اوایل سال جاری میلادی با عنوان «فانیه و تبدد» درباره گروه تروریستی داعش ساخت. این اثر به جنایات این گروه تکفیری در سوریه پرداخته است.

این کارگردان سوری تمام آثار خود در پنج سال اخیر را با هدف بررسی ابعاد بحران و مطلع کردن افکار عمومی از دخالت‌های خارجی در سوریه و تلاش‌ها برای تجزیه و تخریب جبهه سوریه ساخته است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طی روز‌های ۵ تا ۹ آذر ماه  به دبیری «محمد خزاعی» در سینما فلسطین در تهران برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها